Lista poleceń programu ZWCAD

Poniżej znajduje się lista poleceń dostępnych w programie. 

 

PolecenieOpis
3D Tworzy podstawowy obiekt 3D.
3DORBITA Umożliwia obserwacje rysunku z dynamicznego widoku.
3DOTWÓRZ Konwertuje rysunek do formatu .z3 i otwiera go w ZW3D.
3DSZYK Tworzy szyk 3D kopiując obiekt.
3WPLINIA Tworzy polilinie 3D.
3WPOW Tworzy powierzchnię 3D.
ACISWE Importuje plik .sat i tworzy bryłę.
ACISWY Exportuje obiekty do pliku .sat.
ADAPTACJA Umożliwia edycje wstążki lub pasków narzędziowych.
ADCClose Zamyka Centrum projektanta.
ADCenter Otwiera Centrum projektanta.
ADCNavigate Otwiera konkretny folder albo rysunek w Centrum Projektanta.
ADDGEOMAP Dodaje mapę do obecnego rysunku.
ADDGEOMAPSERVICE Dodaje mapę do obecnego rysunku.
AI_DESELECT Odznacza obiekty.
AI_DIM_TEXTABOVE Przenosi opis wymiaru nad linię.
AI_DIM_TEXTCENTER Przenosi opis wymiaru na równo z linią.
AI_DIM_TEXTHOME Przenosi opis wymiaru pod linię.
AI_EDITCUSTFILE Edytuje plik zwcad.pgp.
AI_KLIN Tworzy powierzchnie klina 3D.
AI_KOPUŁA Tworzy powierzchnie kopuły 3D.
AI_KOSTKA Tworzy powierzchnie prostopadłościanu 3D.
AI_PIRAMIDA Tworzy powierzchnie piramidy 3D.
AI_PÓŁKULA Tworzy powierzchnie półkuli 3D.
AI_SELALL Zaznacza wszystkie obiekty.
AI_SFERA Tworzy powierzchnie kuli 3D.
AI_STOŻEK Tworzy powierzchnie stożka 3D.
AI_TORUS Tworzy powierzchnie torusa 3D.
AI_WALEC Tworzy powierzchnie walca 3D.
AIDIMFLIPARROW Odwraca strzałki.
AIDIMPREC Ustawia dokładność wymiaru.
AIDIMTEXTMOVE Tworzy linię odniesienia dla wymiaru.
AIMLEADEREDITADD Dodaje linię do odnośnika wieloliniowego.
AIMLEADEREDITREMOVE Usuwa linię z odnośnika wieloliniowego.
ALIASEDIT Otwiera menu edycji aliasów poleceń.
ALIGNSPACE Dopasowuje skalę i miejsce obiektów w arkuszu w oparciu o określone punkty.
ARCSUM Sumuje długość łuków.
ARCTEXT Umieszcza tekst na wybranym łuku.
AREASUM Sumuje powierzchnie obiektów.
ARKUSZ Tworzy, usuwa lub modyfikuje arkusze.
ATRDEF Otwiera okno definicji atrybutów.
ATRRED Edytuje atrybuty zmiennych bloku.
ATRSYN Aktualizuje zmienione atrybuty w definicji bloku.
ATRWID Sprawia że wszystkie atrybuty stają się niewidoczne.
ATRWYC Wyodrębnia atrybuty.
ATTIN Wstawia atrybuty do rysunku.
ATTOUT Wyciąga informacje o atrybutach.
BATRKOLEJ Ustala kolejność atrybutów w bloku.
BAZA Ustawia punkt bazowy wstawiania dla aktualnego rysunku.
BCOUNT Oblicza i wyświetla listę bloków w rysunku.
BEDIT Otwiera edytor bloków.
BLKALIGN Wyrównuje bloki w pionie i poziomie.
BLOCK? Wyświetla szczegółowe informacje o bloku.
BLOCKEXTRACT Zapisuje bloki do osobnego pliku .dwg.
BLOCKREPLACE Zastępuje wybrane bloki w rysunku innymi.
BLOCKSUM Sumuje obszary zaznaczonych bloków.
BLOK Tworzy blok z obiektów na rysunku.
BMPWY Zapisuje do formatu .bmp.
BNZAPISZ Zapisuje definicje bloku pod nową nazwą.
BREAKLINE Tworzy linie przerwania.
BSCALE Umożliwia skalowanie bloku.
Btest Przeprowadza test bloku.
BURST Rozbija bloki i konwertuje atrybuty na tekst.
BZAMKNIJ Zamyka edytor bloku.
BZAPISZ Zapisuje definicje bloku.
BZBLOKJAKO Zapisuje definicje bloku pod nową nazwą.
CELOWNIK Umożliwia edycję obszaru wyboru dla punktów przyciągania.
CHANGEBASE Umożliwia zmianę punktu bazowego bloku w rysunku.
CHECKUPDATE Sprawdza czy jest dostępna aktualizacja.
CHGBANG Zmienia kąt tekstu w blokach.
CHGBCOL Zmienia kolor bloków.
CHGBHEI Zmienia wysokość tekstu w blokach.
CHGBLAY Przenosi obiekt na nową warstwę.
CHGBWID Zmienia grubość linii bloków.
CHGLTSCA Zmienia skalę linii dla obiektu.
CHGTHEI Zmienia wysokość obiektu tekstowego.
CIENIUJ Cieniuje bryły.
COFAJ Cofa ostatni efekt.
CON2DASH Zmienia linię ciągną na kreskowaną.
CONFIGUPDATE Otwiera menu konfiguracji aktualizacji.
COPYM Kopiuje obiekt i wstawia go wielokrotnie do rysunku.
CUI Otwiera okno dostosowywania interfejsu.
CURSTYLE Zmienia styl wskazanego obiektu na aktualny.
CYFRPODPISY Tworzy cyfrowy podpis w rysunku.
CZAS Wyświetla statystyki związane z czasem w rysunku.
CZEKAJ Określa opóźnienie przed wykonaniem następnego polecenia.
CZYŚĆ Usuwa nieużywane elementy rysunku jak np. warstwy, style itp.
CZYŚĆEKRANWŁ Włącza tryb czystego ekranu.
CZYŚĆEKRANWYŁ Wyłącza tryb czystego ekranu.
DALEJ Wznawia przerwany skrypt.
DATAEXTRACTION Eksportuje dane z rysunku do zewnętrznego pliku.
DDATTE Edytuje wszystkie atrybuty bloku.
DELDIM Kasuje zaznaczone wymiary.
DELDUPL Usuwa duplikaty linii, łuków i obiektów.
DELHATCH Usuwa kreskowanie.
DELULINE Usuwa podkreślenie z tekstu.
DESELECT Odznacza obiekty.
DGNDOŁĄCZ Przyłącza rysunek DGN.
DGNDOPAS Ustawia właściwości wyświetlania pliku DGN.
DGNIMPORT Importuje plik DGN.
DGNPRZYT Przycina plik DGN.
DGNWARSTWY Włącza lub wyłącza widoczność warstw z odnośnika DGN.
DIMASBX Dodaje lub usuwa linie wymiarowe.
DIMEX Zapisuje style wymiarowania do pliku.
DIMIM Importuje styl wymiarowania.
DIMREASSOC Przywraca asocjatywność wymiaru.
DIMTXTCOL Zmienia kolor tekstu wymiarowego.
DOCZEPWYMIAR Przywraca wartość rzeczywistą wymiaru.
DOŁĄCZ Dołącza odnośnik.
DOŁĄCZOBR Dodaje obraz rastrowy do rysunku.
DOPASUJ Dopasowuje wybrany obiekt do podanego innego obiektu.
DRUKUJ Otwiera okno drukowania.
DWFDOPAS Zarządza właściwościami widoczności podkładu DWF.
DWFPRZYTNIJ Przycina podkład DWF.
DWFWAR Zarządza warstwami podkładu DWF.
DWFWE Zapisuje rysunek jako plik DWF.
DWGWŁAŚCIWOŚCI Otwiera ustawienia właściwości pliku.
DWIDOK Umożliwia precyzyjne ustawienie widoku na obiekty.
DXFWE Zapisuje rysunek jako plik DXF.
DXFWY Otwiera plik DXF.
EDBRYŁA Wyświetla opcje edycji bryły.
EDKRESK Edytuje kreskowanie lub gradient na rysunku.
EDLISTYSKAL Otwiera menu edytora skali.
EDMLIN Edytuje multilinie.
EDPLIN Umożliwia edycje polilinii.
EDSPLAJN Umożliwia edycję splajnu.
EDWTEKST Edytuje tekst wieloliniowy.
EDYCJATABELI Umożliwia edycję tabeli.
EKSPORT Eksportuje pliki z rysunku.
EKSPORTTABELI Eksportuje tabelę do zewnętrznego pliku.
ELIPSA Tworzy elipsę.
ESRI_ADDDATA Wstawia mapę do rysunku z serwisów internetowych ESRI.
ESRI_ADDDATAURL Wstawia mapę do rysunku z linka.
ESRI_CONTENTS Otwiera panel z właściwościami map.
ESRI_COORDINATESYSTEM Przypisuje układ współrzędnych geodezyjnych.
ESRI_IDENTIFYFEATURE Identyfikuje cechy mapy.
ESRI_IMPORTSCHEMA Importuje schemat.
ESRI_PROJECTAREA Określa obszar pracy.
ESRI_SWITCHCS Konwertuje układy współrzędnych geodezyjnych.
ESRI_ZOOM Przybliża do obszaru projektu.
ETRANSMIT Otwiera menu wysyłania rysunku.
EXC Zaznacza wszystkie obiekty poza wybranym obszarem.
EXCEL Uruchamia program Excel.
EXCP Zaznacza wszystkie obiekty poza wybranym wielobokiem.
EXF Zaznacza wszystkie obiekty poza wybraną granicą.
EXOFFSET Odsuwa obiekt o podaną wartość.
EXP1 Zaznacza wszystkie obiekty.
EXPLAN Wyświetla widok planarny dla podanego układu współrzędnych.
EXPLORER Otwiera Eksplorator plików.
EXSCALE Umożliwia skalowanie obiektu.
EXTRIM Umożliwia cięcie obiektu.
EXW Zaznacza wszystkie obiekty poza wybranym prostokątem.
EXWP Zaznacza wszystkie obiekty poza wybranym wielobokiem.
FAZUJ Fazuje krawędzie obiektu.
FCMP Umożliwia porównanie plików.
FILTR Ustawia filtr obiektów do zaznaczenia.
FLATTEN Konwertuje obiekty 3D do 2D.
GATTE Edytuje atrybuty bloku.
GB2BIG5 Umożliwia konwersje pomiędzy GB a BIG5.
GEOGRAPHICLOCATION Pozwala na przypisanie punktu lokalizacji, punktu wstawienia i kąta północnego dla mapy.
GEOREORIENTMARKER Określa punkt lokalizacji i kąt północny.
GESTMYSKONFIG Otwiera okno ustawień gestów myszy.
GESTYMYSZY Włącza i wyłącza gesty myszy.
GETSEL Zaznacza wybrane typy obiektów.
GKRESKUJ Tworzy kreskowanie na obszarze lub w obiekcie.
GŁOSPOKAŻ Pokazuje/ukrywa wszystkie obiekty SmartVoice.
GRADIENT Tworzy gradient na obszarze lub w obiekcie.
GRANICE Ustala granice w bieżącym modelu.
GRUPA Tworzy nazwaną grupę obiektów.
GRUPUJBEZNAZWY Tworzy grupę obiektów bez nazwy.
HatchtoBack Ustawia kreskowanie jako ostatni element do rysowania.
HELISA Tworzy spirale 2D albo 3D.
HIDEOBJECTS Tymczasowo ukrywa wybrane obiekty.
HIPERŁĄCZE Tworzy lub edytuje hiperłącze.
HYPERLINKOPTIONS Wyświetla hiperłącze, podpowiedzi i menu skrótów.
ID Pokazuje współrzędne wybranego punktu.
IFCIMPORT Importuje plik IFC.
ILOCZYN Tworzy bryłę poprzez przecięcie kilku brył.
IMPORT Importuje pliki do rysunku.
INFO Otwiera okno informacji o programie ZWCAD.
ISOLATEOBJECTS Tymczasowo ukrywa wszystkie niezaznaczone obiekty.
IZO Umożliwia edycję płaszczyzny izometrycznej.
JAKOŚĆOBR Ustawia jakość wyświetlania obrazów.
JEDN Otwiera ustawienia jednostek.
JPGWY Zapisuje do formatu .jpg.
KALKULATOR Uruchamia lub zamyka panel kalkulatora.
KLASYCZNAWARSTWA Otwiera menu zarządzania warstwami.
KLIN Tworzy klin 3D z powierzchni stożka wzdłuż osi X.
KOLOR Ustala kolor nowych obiektów.
KONWERSJACTB Przekształca styl druku CTB na STB.
KOPIUJ Kopiuje obiekt.
KOPIUJ_S Kopiuje obiekt.
KOPIUJBAZA Kopiuje z punktem bazowym.
KOPIUJHIST Kopiuje historie wiersza polecenia do schowka.
KOPIUJNAWAR Kopiuje wybrany obiekt na warstwę innego obiektu.
KOSTKA Tworzy prostopadłościan.
KOWERSJASTYLWYDRUKU Przekształca styl druku rysunku na CTB.
KRESKUJ Tworzy kreskowanie na obszarze lub w obiekcie.
KREŚL Otwiera menu drukowania.
LayerBrowser Otwiera okno Przeglądarki warstw.
Light Tworzy źródło światła.
LINESUM Sumuje długość obiektów.
LINIA Tworzy odcinek.
LINPOL Włącza wiersz polecenia.
LINPOLUKRYJ Wyłącza wiersz polecenia.
LINWYMSKR Dodaje lub usuwa linię ucięcia na wymiarze.
LISTA Wyświetla informacje bazy danych dla zaznaczonych elementów.
LOCKUP Blokuje rysunek przed edycją.
LODNIES Tworzy linie odniesienia.
LTSCALE Ustala skalę dla linii w rysunku.
LUSTRO Odbija obiekt po wyznaczonej osi.
LUSTRO3D Tworzy lustrzane odbicie obiektu 3D.
LUW Umożliwia edycję lokalnego układu współrzędnych.
LUWSYMB Umożliwia edycję widoczności symbolu układu współrzędnych.
ŁUK Tworzy łuk.
MALWŁAŚCIWOŚCI Kopiuje właściwości obiektu na inny .
MANGŁOS Otwiera Menedżer SmartVoice.
MAPCATALOGUE Otwiera panel linku do mapy.
MAPCATALOGUECLOSE Zamyka panel linku do mapy.
MAPCS Przypisuje lub usuwa układ współrzędnych z rysunku.
MATHEI Kopiuje wysokość obiektu tekstowego.
MENATR Zarządza atrybutami dla wybranej definicji bloku.
MENLUW Otwiera menu lokalnych układów współrzędnych.
MENPLOT Otwiera okno menedżera ploterów.
MENSTYLÓW Otwiera folder ze stylami wydruku.
MENU Otwiera plik menu.
MENUUSUŃ Usuwa plik menu z rysunku.
MENUWCZYTAJ Wczytuje plik menu do rysunku.
MKLTYPE Tworzy typy linii bazujące na obiekcie.
MLINIA Tworzy multilinie.
MLSTYL Otwiera menu stylu multilinii.
MODEL Przenosi na obszar modelu.
MODEL Przełącza na widok modelu.
MPEDIT Umożliwia konwersję linii i łuków na polilinię.
MTEXP Konwertuje mtekst do tekstu.
MVSETUP Pozwala dostosować przestrzeń arkusza.
NAPRAW Naprawia uszkodzony rysunek.
NAPRAWRYSUNEK Wyświetla panel rysunków do naprawy.
NAPRAWRYSUNEKUKRYJ Ukrywa panel rysunków do naprawy.
NetDebug Otwiera panel debugowania.
NETLOAD Wczytuje plik .net.
NFRAGM Umożliwia przesuwanie widoku za pomocą myszy.
NKOPIUJ Kopiuje obiekty zagnieżdżone w bloku lub xrefie.
NNAZWA Zmienia nazwy nazwanych obiektów.
NOTEPAD Uruchamia Notatnik.
NOWY Tworzy nowy rysunek.
NZAPISZ Zapisuje projekt pod nową nazwą.
OBIEKT Otwiera menu Lokalizacji względem obiektu.
OBRAZ Otwiera menu odnośników.
OBROTY3D Obraca bryłę o podane wartości.
OBRÓĆ Obraca obiekt o podany kąt.
OBSZAR Tworzy wypełniony obszar na podstawie 3-4 punktów.
OBWIEDNIA Tworzy obwiednie.
ODBLOKUJRYS Odblokowuje rysunek w celu edycji.
ODDAJ Przywraca ostatni usunięty obiekt.
ODJEND Otwiera ustawienia jednostek.
ODLEG Mierzy odległość i kąt pomiędzy punktami.
ODLUW Otwiera menu lokalnych układów współrzędnych.
ODNEDYCJA Umożliwia edycje odnośnika.
ODNOŚNIK Otwiera menu odnośników.
ODNUSTAW Dodaje lub usuwa obiekty z przestrzeni roboczej.
ODNWIELO Tworzy odnośnik wieloliniowy.
ODNWIELOEDYCJA Umożliwia edycje odnośnika wieloliniowego.
ODNWIELOSTYL Otwiera menu stylu odnośnika wieloliniowego.
ODNZAMKNIJ Zamyka edycje odnośnika lub bloku.
ODPKTOBS Otwiera menu sterowania widokiem.
ODSUŃ Tworzy kopię obiektu odsuniętą od oryginału o podaną wartość.
ODTEKST Edytuje obiekt tekstowy.
ODTPUNKT Otwiera menu stylu punktu.
ODTWÓRZ Odwraca efekt cofnięcia.
OKRĄG Tworzy okrąg.
OLE_P Otwiera okno linków obiektów OLE.
OLEOTWÓRZ Otwiera zaznaczony plik OLE.
OPCJE Otwiera menu opcji.
OPISAKTUAL Aktualizuje wybrane obiekty opisowe.
OPUBLIKUJ Otwiera menu publikacji rysunku.
ORTO Włącza lub wyłącza tryb orto.
OTWÓRZ Otwiera istniejący rysunek.
OTWÓRZODN Otwiera zaznaczony odnośnik w celu edycji.
PALETAWARSTW Otwiera panel warstw.
PALETYNARZĘDZI Pokazuje okno palety narzędzi.
PALETYNARZĘDZIUKRYJ Ukrywa okno palety narzędzi.
PAPIER Przenosi na obszar arkusza.
PARAMFIZ Wyświetla właściwości dla podanych obiektów.
PASEKN Otwiera okno wyświetlania pasków narzędziowych.
PBRUSH Otwiera MS Paint.
PDFDOŁĄCZ Dołącza obiekt .pdf.
PDFDOPAS Dostosowuje ustawienia podkładu w formacie .pdf.
PDFIMPORT Importuje zawartość pliku .pdf.
PDFIMPORTIMAGEPATH Wyznacza ścieżkę zapisu dla zawartości pliku .pdf.
PDFPRZYTNIJ Przycina obiekt .pdf.
PDFWAR Umożliwia zmianę warstwy podkładu .pdf.
PDRUK Otwiera podgląd wydruku.
PIERŚCIEŃ Tworzy pierścień o określonej szerokości.
PIRAMIDA Tworzy piramidę 3D.
PISOWNIA Sprawdza pisownie tekstu.
PISZBLOK Zapisuje blok na dysku.
PKTOBS Zmienia widok na wybrany punkt widzenia.
PLAN Wyświetla widok planarny dla podanego układu współrzędnych.
PLANESURF Tworzy płaską powierzchnie.
PLINECONVERTMODE Sprawia, że przy konwersji przez EDPLIN do polilinii, fragmenty splajnu zamieniane są w łuki.
PLINIA Tworzy polilinie.
PLT2DWG Konwertuje plik HPGL do DWG.
PLTPLOT Umożliwia wydrukowanie wielu plików PLT.
PŁAT Tworzy płaszczyznę w bryle.
PNGWY Zapisuje wybrane obiekty do pliku PNG.
PODZIEL Dzieli obiekt na równe odcinki.
POKAZ Wykonuje sekwencje pliku skryptów.
POKAŻPUNKTSTER Wyświetla wierzchołki kontrolne dla krzywych.
POKRĘTŁAPRZEKR Umożliwia ustawienie przyrostu odsunięcia i grubości podczas dostosowywania sekcji albo wycinka chmury punktów.
POLE Oblicza pole wyznaczonego obszaru.
POLEDANYCH Wstawia do rysunku wybrane wartości z rysunku w postaci tekstu wieloliniowego.
POŁĄCZ Łączy wybrane elementy w jeden.
POŁĄCZENIE Tworzy połączenie w formie splajnu pomiędzy wybranymi obiektami.
POMOC Otwiera okno pomocy.
PORZWYŚ Przesuwa obiekt nad/pod inne obiekty.
POWKRAW Tworzy siatkę 3D.
POWOBROT Wyciąga bryłę wokół osi.
POWPROST Tworzy powierzchnię pomiędzy dwoma krzywymi.
POWWALC Wyciąga obiekt wzdłuż krzywej.
POZIOM Ustala domyślną wartość Z dla nowych obiektów.
PÓŁPROSTA Tworzy półprostą.
PPOW Tworzy siatkę 3D na podstawie wierzchołków.
PROFIL Tworzy profil rysunków brył.
PROSTA Tworzy prostą.
PROSTOK Tworzy prostokąt.
PRZEDŁUŻ Zmienia długość obiektu.
PRZEGLĄDAJ Otwiera domyślną przeglądarkę.
PRZEKRĘĆ Tworzy bryłę poprzez obrót elementu wokół własnej osi.
PRZENIKANIE Wyświetla albo tworzy bryłę na podstawie przenikających się brył.
PRZERWIJ Przerywa obiekt w wyznaczonym miejscu.
PRZERWYMIAR Ukrywa jeden z nakładających się wymiarów.
PRZERYS Aktualizuje rzutni.
PRZERYSW Aktualizuje rysunek.
PRZESTRZWYM Dopasowuje odstęp pomiędzy wymiarami.
PRZESUŃ Przesuwa obiekt.
PRZYTOBR Umożliwia przycięcie rastra.
PRZYTODN Przycina odnośnik do określonego rozmiaru.
PRZYTRZUT Przycina rzutnię.
PSELECT Podświetla zaznaczone obiekty.
PUNKT Rysuje punkt.
PWarstwa Przywraca poprzednie ustawienia warstw.
PWarstwaTryb Włącza albo wyłącza śledzenie zmian warstw.
QCCLOSE Zamyka szybki kalkulator.
QLATTACH Przyłącza linię odniesienia do mtekstu, tolerancji lub odniesienia do bloku.
QLATTACHSET Przyłącza wszystkie linie odniesienia do mtekstu, tolerancji i odniesień do bloku.
QLDETACHSET Rozłącza linię odniesienia od mtekstu, tolerancji lub odniesienia do bloku
RATRRED Edytuje atrybuty bloku.
RATRWYC Wyodrębnia atrybuty do zewnętrznego pliku.
REDEF Przywraca polecenie usunięte komendą UNDEF.
RefManager Otwiera menedżera odnośników.
REGEN Regeneruje rzutnie.
REGENAUTO Automatyczna regeneracja rysunku.
REGENW Regeneruje rysunek.
REGION Przekształca obiekt z obszarem w obiekt typu region.
REINST Ponownie wczytuje plik zwcad.pgp.
Render Renderuje model 3D.
REVCLOUD Tworzy chmurę rewizji.
REZYGNUJ Zamyka program.
RODZLIN Otwiera menu zarządzania liniami.
ROZBIJ Rozbija obiekt do jego części składowych.
ROZBIJGRUPĘ Rozbija grupę.
ROZCIĄGNIJ Przesuwa lub rozciąga obiekt.
ROZDZ Ustawia rozdzielczość dla obiektów w obecnej rzutni.
RÓŻNICA Tworzy bryłę poprzez odejmowanie obszaru jednej figury od drugiej.
RWARSTWA Umożliwia edycję widoczności warstw.
RZUTNIAMAX Rozszerza widok obecnej rzutni.
RZUTNIAMIN Przywraca widok obecnej rzutni.
RZUTNIE Otwiera menu rzutni.
RZUTPŁASKI Tworzy blok 2D z widokiem obiektu 3D.
SFERA Tworzy kulę.
SHELL Uruchamia polecenia DOS .
SHORTCUTS Otwiera menu edycji skrótów klawiszowych.
SIATKA3W Tworzy siatkę 3D.
SIATKARYS Ustala siatkę na rysunku.
SKALA Skaluje obiekt.
SKALAOBIEKTU Dodaje lub usuwa wartości skali dla tekstów opisowych.
SKOK Ustala skok na rysunku.
SLODNIES Tworzy szybką linię odniesienia.
SmartSel Umożliwia wybór obiektów na podstawie wybranych kryteriów.
SMARTVOICE Tworzy obiekt SmartVoice.
SNFRAGM Umożliwia przesuwanie widoku za pomocą myszy.
SNOWY Tworzy nowy rysunek z obecnego szablonu.
SPACERWAR Izoluje każdą warstwę.
SPLAJN Tworzy splajn.
SPRAWDŹSYG Wyświetla informacje o podpisach cyfrowych.
SSX Wprowadza filtr do obiektu.
STAN Wyświetla właściwości i stan rysunku.
STEPIMPORT Umożliwia import obiektu 3D z pliku STEP.
STEPIMPORTSETTINGS Otwiera menu ustawień importu STEP.
STOŻEK Tworzy stożek.
STYL Otwiera okno stylu tekstu.
STYLCIENIOWANIA Zmienia styl wyświetlania obiektów.
STYLTABELI Otwiera menu stylu tabeli.
STYLWYDRUKU Ustala styl wydruku dla nowych obiektów.
SUMA Łączy dwa wybrane obiekty.
SuperHatch Wykorzystuje odniesienie lub obraz jako wzór kreskowania.
SWITCHCOORDINATE Otwiera menu konwersji układu współrzędnych.
SWYBIERZ Wybiera pliki w oparciu o wyznaczone kryteria.
SWYMIAR Tworzy szybki wymiar.
SYMBOL Wstawia kształt z pliku.
SYSVDLG Umożliwia edycję oraz zapis zmiennych systemowych.
SYSWINDOWS Układa otwarte rysunki wg podanego schematu.
SZAPISZ Zapisuje projekt w specjalnych ustawieniach.
SZERLIN Ustala szerokość linii i jej parametry.
SZKICUJ Umożliwia rysowanie za pomocą ruchu myszki.
SZOOM Umożliwia zbliżenie obrazu za pomocą myszy.
SZYK Tworzy wiele kopii obiektów zgodnie z podanym schematem.
TABELA Wstawia tabelę.
TABELAPOWIERZCHNI Otwiera okno pomiaru oraz oznaczenia powierzchni.
TCASE Zmienia rozmiar tekstu.
TCIRCLE Otacza tekst okręgami lub prostokątami.
TCOUNT Dodaje sekwencyjną numeracje do tekstu.
TEKRAN Otwiera okno tekstowe.
TEKST Wprowadza linijkę tekstu do rysunku.
TEKSTNAWIERZCH Umożliwia przeniesienie tekstu i obiektów z nim związanych na wierzch.
TEKSTROZC Rozciąga lub skraca tekst.
TEST Uruchamia test spójności rysunku i umożliwia naprawę błędów.
TEXTMASK Tworzy maskę za wybranym tekstem.
TEXTUNMASK Usuwa maskę za wybranym tekstem.
TIFWY Zapisuje wybrane obiekty do pliku TIFF.
TJUST Umożliwia justowanie mtekstu.
TOLERANCJA Otwiera okno tworzenia tolerancji położenia i kształtu.
TORIENT Obraca tekst lub obiekty atrybutów bloku.
TORUS Tworzy torus.
TRASA Tworzy linie o określonej szerokości.
TRDYNAM Zmienia sposób wyświetlania obiektów przeciąganych.
TXT2MTXT Konwertuje tekst do mtekstu.
TXTALIGN Dopasowuje obiekty tekstowe.
TXTEXP Rozbija tekst do polilinii.
TXTULINE Dodaje podkreślenie do tekstu.
U Cofa ostatnie polecenie.
UAKTUALNIJPOLADANYCH Aktualizuje pole danych na rysunku.
UKRYJ Wyłącza linie niewidoczne modelów 3D.
UKRYJPUNKTSTER Ukrywa wierzchołki kontrolne dla krzywych.
UNDEF Nadpisuje polecenie wewnętrze.
UNISOLATEOBJECTS Przywraca ukryte obiekty.
USTAL Ustala wybrane definicje obiektów w rysunku.
USTALDGN Przyłącza plik DGN do rysunku.
USTAWIENIAKOPIOWANIA Umożliwia wybranie rodzaju obiektu oraz metody kopiowania i wklejania.
USTAWIENIARYS Otwiera menu Ustawień rysunkowych.
USTAWIENIASTR Otwiera ustawienia druku.
USTAWIENIASTRWE Wczytuje plik ustawień druku.
USTAWPR Otwiera menu ustawień obszaru roboczego.
USUŃ Usuwa obiekt.
USUŃCUI Wczytuje lub usuwa plik CUIX.
USUŃPOWIELONE Usuwa powielone i niepotrzebne elementy.
UTNIJ Ucina obiekt do wyznaczonego punktu.
UZGWŁAŚCIWOŚCI Kopiuje właściwości obiektu na inny.
VBAIDE Otwiera edytor VisualBasic.
VBALOAD Otwiera plik projektu VBA.
VBAMAN Otwiera menadżera VBA.
VBARUN Wykonuje makro VBA.
VBAUNLOAD Usuwa projekt VBA.
VISUALSTYLES Umożliwia wybór stylu wizualizacji dla obecnego widoku.
VLIDE Uruchamia Visual Studio Code.
VLISP Uruchamia Visual Studio Code.
VSCURRENT Umożliwia wybór stylu wizualizacji dla obecnego widoku.
VSLAJD Otwiera plik slajdu.
WALEC Tworzy walec.
WARAKT Przenosi obiekt na obecną warstwę.
WARIZO Ukrywa warstwy z wyjątkiem tej z zaznaczonymi obiektami.
WARODB Odblokowuje wszystkie zdefiniowane warstwy w rysunku.
WARODIZO Przywraca warstwy ukryte poleceniem WARIZO.
WARPOŁ Łączy dwie warstwy, po czym pierwszą usuwa.
WARROZ Rozmraża wszystkie warstwy.
WARSTAN Otwiera menadżer ustawień warstw.
WARSTWA Otwiera panel zarządzania warstwami.
WARSTWKONWERT Otwiera okno konwersji warstw.
WARUSUŃ Usuwa warstwę z rysunku.
WARWŁ Włącza wszystkie zdefiniowane warstwy w rysunku.
WARWYŁ Wyłącza warstwę zaznaczonego obiektu.
WARZAB Zamraża warstwę zaznaczonego obiektu.
WARZAM Blokuje warstwę zaznaczonego obiektu.
WARZMAKT Przenosi obiekt na obecną warstwę.
WCZYTAJ Wczytuje plik kształtów.
WCZYTAJAPL Wczytuje aplikacje do rysunku.
WCZYTAJCUI Wczytuje lub usuwa plik CUIX.
WIDOK Otwiera menadżera widoków.
WIELE Powtarza wybrane polecenie.
WIELOBOK Tworzy wielobok o podanej liczbie ścian.
WKLEJ Wkleja obiekt.
WKLEJ_S Otwiera okno wklejania specjalnego.
WKLEJBLOK Wkleja obiekt jako blok.
WKLEJORYG Wkleja obiekt używając oryginalnych współrzędnych.
WLASNOSCICHMURKIWERSJI Zmienia przybliżoną długość łuku w chmurze rewizji.
WŁAŚCIWOŚCI Otwiera panel właściwości.
WŁAŚCIWOŚCIZAMKNIJ Zamyka panel właściwości.
WMFOPCJE Otwiera menu opcji WMF.
WMFWE Importuje plik w formacie .wmf.
WMFWY Eksportuje plik .wmf.
WODTWÓRZ Odwraca efekt cofnięcia podanej ilości operacji.
WORD Uruchamia program MS Word.
WORKSPACE Umożliwia edycję obszaru roboczego.
WSLAJD Tworzy plik slajdu w rysunku.
WSTAW Wstawia blok do rysunku.
WSTAWOBJ Wstawia obiekt OLE.
WTEKST Wprowadza tekst do rysunku.
WWIDOK Tworzy nową rzutnię w przestrzeni arkusza.
WWSTAW Wstawia wiele kopii bloku w podanym szyku.
WYBIERZ Umieszcza wybrane obiekty w zaznaczeniu.
WYCIĄGNIĘCIE  Tworzy bryłę lub powierzchnie pomiędzy przekrojami.
WYCIĄGNIJ Wyciąga obiekt wzdłuż prostej.
WYDŁUŻ Wydłuża obiekt do napotkanego elementu.
WYMBAZA Kontynuuje wymiar od ostatniej linii bazowej.
WYMCENTRUM Tworzy znacznik środka łuku lub okręgu.
WYMEDYCJA Pochyla lub obraca wymiar.
WYMKĄTOWY Tworzy wymiar kątowy.
WYMLINIOWY Tworzy wymiar liniowy.
WYMŁUK Tworzy wymiar długości kąta.
WYMNORMALNY Tworzy wymiar wyrównany.
WYMOBRÓCONY Tworzy wymiar obrócony.
WYMPROMIEŃ Tworzy wymiar promieniowy.
WYMSKRÓCONY Tworzy wymiar skrócony.
WYMSPR Dodaje lub usuwa informacje o kontroli dla danego wymiaru.
WYMSTYL Otwiera okno stylu wymiarowania.
WYMSZEREG Kontynuuje wymiar od ostatniej linii pomocniczej.
WYMŚREDNICA Tworzy wymiar średnicy.
WYMWSPÓŁRZ Tworzy wymiar współrzędnych.
WYMZMIEŃ Nadpisuje wymiar.
WYPEŁNIJ Umożliwia włączenie lub wyłączenie wypełnienia.
WYTNIJ Wycina obiekt.
XDATA Dodaje dodatkowe informacje do obiektu.
XDLIST Wyświetla wszystkie dodatkowe dane obiektu.
XROZBIJ Rozbija obiekt ustalając nowy kolor, warstwę itp.
ZAMKNIJ Zamyka bieżący projekt.
ZAMKNIJWARSTWE Zamyka menu zarządzania warstwami.
ZAMKNIJWS Zamyka wszystkie projekty.
ZAOKRĄGL Zaokrągla krawędzie obiektu.
ZAPISZ Zapisuje projekt.
ZAPISZPR Zapisuje obecny obszar roboczy.
ZAPISZSTANWARSTWY Zapisuje warstwę.
ZASŁONA Tworzy zasłonę nad obiektem.
ZMCECHY Umożliwia zmianę niektórych parametrów obiektu.
ZMIEŃ Zmienia właściwości obiektu.
ZMIERZ Dzieli obiekt na odcinki o określonej długości.
ZMOBSZAR Przenosi obiekt pomiędzy przestrzenią modelu a arkusza.
ZMSYS Wyświetla i umożliwia zmianę wartości zmiennych systemowych.
ZMWWAR Zmienia warstwę obiektu na warstwę innego, wybranego elementu.
ZNAJDŹ Znajduje i edytuje określone fragmenty tekstu.
ZNAKWYDRUKU Otwiera okno dodatkowych elementów wydruku.
ZOOM Przybliża obraz.
ZRX Wczytuje albo rozładowuje ZRX.
ZRXVERNUM Wyświetla wersję ZRX.
ZVALTO0 Zmienia wartość Z obiektów na 0.