Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
SELECTIONEFFECT | Zmienna odpowiada za sposób wyświetlania zaznaczonych elementów. Zaznaczone obiekty na rysunku CAD mogą być wyświetlane za pomocą linii przerywanych albo może być wyświetlona otoczka w wybranym kolorze. Oba przypadki pokazaliśmy na zdjęciach poniżej.
|
set | (set 'symbol wyrażenie) Przypisuje wyrażenie do symbolu. |
setcfg | Pozwala przechować wartość pomiędzy kolejnymi sesjami pracy z programem. |
setenv | (setenv zmienna wartość) Ustawia wartość zmiennej środowiskowej. |
setfunhelp | (setfunhelp c:nazwa [plik [temat [polecenie]]]) Rejestruje zdefiniowane polecenie w funkcji pomoc. |
setq | Funkcja przypisuje wartość do symbolu. (setq zmienna wartość [zmienna2 wartość2]) |
setvar | (setvar "zmienna" nowa_wartość) ustawia wartość zmiennej systemowej |
setview | (setview widok [rzutnia]) Funkcja zmienia widok w określonej rzutni. |
Sfera | Narzędzie pomagające stworzyć bryłę geometryczną jaką jest sfera. |
Sfera | ![]() Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę. Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
Siatka | Opcja pozwalająca na wyświetlenie siatki punktów w oknie programu. Siatka ułatwia rysowanie w programie. |
Siatka Osi | Zestaw osi budynku, wyznaczających położenie najważniejszych elementów konstrukcyjnych budynku. |
Siatka_danych | Spatial Manager pozwala na wygodne zarządzanie danymi przestrzennymi poprzez:
Przykład użycia pokazaliśmy na filmie poniżej. |
sin | (sin kąt) Oblicza sinus podanego kąta |
Skala | ![]() Umożliwia przeskalowanie dowolnej geometrii szkicu. Operacje > Szkic > Podstawowa edycja |
Skala opisowa | Skala opisowa pozwala na ustawienie skali tekstów, wymiarów i bloków, które będą użyte w rzutni w przestrzeni papieru. Skala opisowa jest dostępna od wersji ZWCAD 2019 - zobacz na porównanie wersji. Aby móc używać skali opisowej należy we właściwościach obiektów ustawić taką właściwość.
|
Skalowanie linii w rzutni | Zmienna odpowiada za skalowanie linii nieciągłych w rzutniach na arkuszu. Skalowanie linii może być jednorodne lub zależne od skali rzutni. |
Skaluj rysunek z cali na mm | Przeskalowuje rysunek z cali na mm.
|
Skaluj rysunek z mm na cale | Przeskalowuje rysunek z mm na cale.
|
Skok_siatki | Tryb skoku pozwala na przemieszczanie się kursora/wskaźnika po zdefiniowanych węzłach. Siatka i skok siatki są to niezależne opcje, jednak skok często włączany jest razem z siatką. |