Dostępne słowniki:
Termin | Definicja | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atrybut stały | Wartość tego atrybutu jest ustalona już na etapie tworzenia atrybutu (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Podczas wstawiania bloku do rysunku ZWCAD nie pyta o wartość tego atrybutu, jest przyjmowana wartość zadeklarowana podczas tworzenia atrybutu.
|
|||||||||||||||
ATTDIA | Zmienna systemowa definiuje czy zapytania odnośnie wstawianych bloków będą wyświetlane w oknie dialogowym, czy w linii poleceń. Polecenie: ATTDIA Miejsce zapamiętania: Rejestr systemowy Wartość domyślna: 0 Typ zmiennej: Liczba naturalna
Możliwe wartości zmiennej: "0" - informacje będziemy wprowadzać w linii poleceń, "1" - informacje będziemy wprowadzać w oknie dialogowym.
|
|||||||||||||||
ATTMODE | Zmienna systemowa odpowiada za sposób wyświetlania atrybutów.
Typ zmiennej: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W pliku .DWG Wartość domyślna: 1
Możliwe wartości zmiennej:
Sposób działania funkcji pokazano na filmie poniżej:
|
|||||||||||||||
ATTREQ | Zmienna definiuje czy podczas wstawiania bloku ZWCAD będzie pytał o wartości atrybutów lub czy przyjmie domyślnie ustawione.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: W rejestrze Wartość domyślna: 1
Możliwe wartości zmiennej: "0" - Program nie będzie pytał o wartości atrybutów, zostaną wstawione wartości domyślne. "1" - Włącza zapytania zgodnie z ustawieniami przy tworzeniu atrybutu ATTDEF
|
|||||||||||||||
Attyka | Górny element konstrukcyjny budynku wystający ponad powierzchnię dachu. Może mieć ona formę ścianki, ażuru lub balustrady. Niegdyś attyka spełniała głównie funkcję dekoracyjną. Była ozdobą wielu renesansowych zamków, pałaców i kościołów. Attyka może być jednocześnie murem ogniowym (ogniomurem), ale tylko wówczas, gdy jest wykonana z materiałów niepalnych, ma odpowiednią grubość i jest odpowiednio wytrzymała ogniowo. |
|||||||||||||||
AUDITCTL | Zmienna systemowa określa czy przy wywołaniu polecenia AUDIT tworzony jest dodatkowy plik raportu z rozszerzeniem .ADT.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: W rejestrze Wartość domyślna: 0
Dopuszczalne wartości zmiennej:
|
|||||||||||||||
Auto więzy | ![]() Pozwala na automatyczne tworzenie wiązań i wymiarów. Operacje > Szkic > Więzy |
|||||||||||||||
BACKGROUNDPLOT | Zmienna określa czy drukowanie w tle jest włączone w trakcie drukowania i publikowania plików. Domyślnie drukowanie w tle jest wyłączone a publikowanie w tle włączone. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 2 Możliwe wartości zmiennej:
|
|||||||||||||||
BACKZ | Zmienna zawiera wartość odsunięcia tylnej płaszczyzny tnącej od płaszczyzny celu w aktualnej rzutni. Jednostki wyświetlone są na podstawie jednostek określonych w rysunku. (Tylko do odczytu) Typ: Liczba rzeczywista Miejsce zapisu: W pliku .DWG By funkcja była w stanie określić wartość, wymagane jest włączenie polecenia VIEWMODE. Odległość tylnej płaszczyzny tnącej od punktu kamery można określić przez odjęcie BACKZ od odległości kamera-cel |
|||||||||||||||
BACTIONCOLOR | Zmienna ustawia kolor tekstu akcji wykonanych w edytorze bloku. Prawidłowe wartości to "BYLAYER", "BYBLOCK" i liczby całkowite od 1 do 255. Typ: Ciąg Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 7 Prawidłowe wartości dla True Colors to ciąg pełnych liczb oddzielanych przez przecinki (od 1 do 255) i poprzedonych przez RGB. Ustawienie True Color powinno wprowadzać się w taki sposób: RGB: 000,000,000 |
|||||||||||||||
BCLOSE | Polecenie pozwala na wyjście z edytora bloków. Jeśli zmiany nie zostały zapisane, to zostaniemy poproszeni o decyzję czy zapisać zmiany w edytowanym bloku, czy też je odrzucić. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). |
|||||||||||||||
BEDIT | ![]() Polecenie otwiera edytor bloków. W oknie edytora widoczny jest tylko modyfikowany blok. |
|||||||||||||||
Belka | Poziomy lub ukośny element konstrukcyjny przenoszący obciążenia z powierzchni poziomych i przekazujący je na podpory. |
|||||||||||||||
Biblioteka znaków drogowych | ![]() W ZWTraffic zawarta jest biblioteka znaków drogowych. Są one podzielone na kategorie:
|
|||||||||||||||
BiK BASE | ![]() BiK BASE to moduł, który stanowi wspólną platformę dla wszystkich modułów BiK co pozwala na wykonanie wielu rysunków branżowych w jednym pliku przy zachowaniu odpowiednich wielkości opisów i tekstu wymiarowego w różnych skalach. Pakiet zawiera procedury i biblioteki elementów budowlanych przygotowane do rysowania rzutów, przekrojów architektonicznych i budowlanych wraz z procedurami wspomagającymi organizację i zarządzanie elementami rysunku. BiK BASE zawiera rónież kreator zestawień. |
|||||||||||||||
BLIPMODE | Zmienna włącza lub wyłącza oznaczenie kliknięć na modelu rysunku. BLIPMODE to komenda jak i zmienna systemowa. Proszę użyć komendę SETVAR w pierwszej kolejności by uzyskać dostęp do tej zmiennej systemowej. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W rejestrze Domyślnie: 0
|
|||||||||||||||
BLKALIGN | ![]() Polecenie pozwalan na wyrównanie bloków w poziomie i w pionie. Do wyrównania nie są używane punkty bazowe bloków, lecz najbardziej granice zewnętrzne bloków. |
|||||||||||||||
BLOCKEDITOR | Zmienna informuje czy aktywne okno to edytor bloków (zobacz edytor bloków - polecenie bedit). |
|||||||||||||||
BLOCKREPLACE | Polecenie pozwala na zastępowanie wybranych bloków innymi blokami. Bloki do zastąpienia oraz te, którymi będziemy zastępować możemy wybrać z listy lub wskazać na rysunku. Po zatwierdzeniu operacji program CAD pyta nas czy usunąć definicje zastąpionych bloków, czy pozostawić:
Możemy je usunąć lub pozostawić (w przypadku jeśli chcielibyśmy ich użyć ponownie w tym rysunku).
Całą operacje pokazliśmy na filmie poniżej. |
|||||||||||||||
BLOCKTESTWINDOW | Zmienna określa czy aktualnie "jesteśmy" w oknie testowym edytora bloków (zobacz polecenie BEDIT). Wartość zmiennej:
|