Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
ADDSELECTED | Funkcja pozwala na rysowanie obiektów takiego samego typu jak wskazany obiekt źródłowy. Nowo powstający obiekt będzie miał takie same cechy, np. kolor, warstwa, styl linii, szerokość, jak wskazany obiekt źródłowy. Aby skorzystać z polecenia trzeba wczytać mały skrypt do pobrania poniżej.
|
AFLAGS | Określa wartość domyślną dla nowo tworzonych atrybutów powiązanych z blokiem. Wartości te można ustawić również w oknie przy tworzeniu atrybutów ATTDEF. Wartość zmiennej nie ma wypływu na utworzone już atrybuty.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: Wartość nie jest zapisywana Domyślnie: 0
|
AIDIMFLIPARROW | Polecenie pozawala na "przerzucenie" strzałki na przeciwną stronę pomocniczej linii wymiarowej. Działanie polecenia pokazano na filmie poniżej. Występowanie: ZWCAD 2018 |
AIDIMPREC | Ustawia dokładność (liczbę miejsc po przecinku) wymiaru.
Typ zmiennej: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Plik .DWG Domyślnie: 2 (dla systemu metrycznego), 4 (dla systemu calowego). Zakres zmiennej: 0-6, gdzie wartość odpowiada liczbie miejsc po przecinku.
Wartość tę możemy szybko zmienić poprzez zaznaczenie wymiaru i przytrzymanie prawego klawisza myszki. Z menu wybieramy dokładność, jak pokazano na rysunku poniżej (ta opcja zadziała tylko, jeśli w opcjach włączymy menu pod PKM).
|
AIDIMTEXTMOVE | Zmienna decyduje po położeniu tekstu wymiarowego nad linią wymiarową. Zmienna AIDIMTEXTMOVE posiada 3 możliwe stany, które pokazaliśmy w tabelce poniżej.
|
AIMLEADEREDITADD | ![]() Polecenie służy do dodawania odnośników do istniejącego odnośnika wieloliniowego. Można je wykonać z linii poleceń, jak i z paska ikon Odnośnik wieloliniowy
|
AIMLEADEREDITREMOVE | ![]() Polecenie służy do usuwania odnośników do istniejącego odnośnika wieloliniowego. Można je wykonać z linii poleceń, jak i z paska ikon Odnośnik wieloliniowy
|
Aktywna obwiednia kreskowania | Obwiednia kreskowania to automatyczna granica kreskowania, w której dostępne są uchwyty umożliwiające zmianę kształtu kreskowania. Funkcja ta została wprowadzona w ZWCAD 2018 SP2. Do tej pory jeśli usunęliśmy granicę kreskowania, to należało ją odtworzyć, aby zmienić kształt kreskowania. Obecnie nie ma już takiej potrzeby, uchwyty tworzą się automatycznie. |
Aktywuj ZWGeo Classic |
Synonimy -
Aktywacja ZWGeo Classic |
Aktywuj ZWToolbox Classic |
Synonimy -
Aktywacja ZWToolbox Classic |
alert | Wyświetla okno z komunikatem podanym jako parametr |
Align | Polecenie pozwala na dopasowanie wskazanych obiektów do obiektu docelowego. Wskazujemy parami punkty źródłowe i docelowe. Punty te zostaną nałożone na siebie. Możemy podać parę dwóch punktów (przydatne na płaszczyźnie), jak i trzech (do dopasowania brył). Po dopasowaniu obiekt można przeskalować lub nie (domyślnie nie jest ona skalowany). Poniżej przedstawiono dopasowanie na płaszczyźnie jednego prostokąta do drugiego ze skalowaniem. |
alignspace | Polecenie służy do dopasowania obiektów w rzutniach. Możemy dopasować kąt obrotu, skalę i położenie obiektów. Wskazujemy 2 punkty na modelu oraz 2 punkty w przestrzeni papieru. Polecenie _alignspace wprowadzono w ZWCAD 2020.
Na filmie poniżej pokazaliśmy działanie funkcji dopasowania obiektów w rzutni. |
Analiza przejezdności | ![]() Funkcja w ZWTraffic pozwalająca na proste sprawdzenie przejezdności pojazdu. Możemy wybrać rodzaj pojazdu oraz poprowadzić pojazd poprzez punkty, lub po ścieżce. |
and | logiczne porównanie AND Zwraca T (true) jeśli wszystkie argumenty funkcji spełniają warunek logiczny 'true'.
|
ANGBASE | Zmienna wpływa na bazowy kąt, od którego odmierzane są kąty. Innymi słowy jest to wartość, jaki zostanie dodana do kąta podanego przy rysowaniu.
Typ zmiennej: Liczba rzeczywista Miejsce zapisu: Plik DWG Wartość domyślna: 0
Poniżej pokazano wynik rysowania linii pod kątem 25° (w linii poleceń po wskazaniu pierwszego punktu linii wpisano @30<25) przy różnych wartościach zmiennej ANGBASE. |
ANGDIR | Zmienna określa, czy kąty mają być odmierzane zgodnie ze wskazówkami zegara lub przeciwnie.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: W pliku .DWG Domyślnie:
Dopuszczalne wartości zmiennej: 0 - wartości dodatnie są przyjmowane przeciwnie do wskazówek zegara, 1 - wartości dodatnie są przyjmowane zgodnie ze wskazówkami zegara.
|
ANGDIV | Polecenie ANGDIV służy do rysowania dwusiecznej kąta. Wskazujemy dwie nierównoległe linie, a następnie klikamy punkt początkowy i końcowy dwusiecznej. Na poniższym rysunku dwusieczna zaznaczona jest kolorem czerwonym.
Sposób działania funkcji pokazaliśmy na filmie poniżej. |
angle | (angle p1 p2) określa kąt nachylenia odcinka łączącego dwa punkty. Kąt określa nachylenie punktów podanych w aktualnym układzie współrzędnych względem osi X aktualnego układu. Punkty będące argumentami wywołania funkcji muszą być podane w formacie listy dwu lub trój elementowej np (list 0 0 ) (list 10 20 30 ) ale nie może być w postaci punktów variantów: (angle (list 10 20) (list 10 30)) (angle (list 10 20) (list 10 -30)) ; (angle (vlax-3d-point (list 10 20 0) ) (vlax-3d-point (list 10 -30 0) )) ; to zwróci błąd Warto zwrócić uwagę również na funkcję getangle, która prosi użytkownika o podanie kąta przez wskazanie pary punktów. |
angtof | (angtof kąt [tryb]) Zamienia kąt (string) na liczbę rzeczywistą reprezentująca kąt w radianach. Parametry opcjonalne pozwalają na określenie formatu kąta przekazywanego jako parametr
|