Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
vlr-toolbar-reactor |
Tworzy obiekt reaktora który uruchamia się przy zmianie rozmiaru ikon na pasku narzędzi. |
vlr-type | (vlr-type rctobj) Zwraca typ reaktora. |
vlr-types | |
vlr-undo-reactor |
Tworzy obiekt reaktora który uruchamia się przy zdarzeniach związanych z wykonaniem polecenia Cofnij. |
vlr-wblock-reactor |
Tworzy obiekt reaktora który uruchamia się przy zdarzeniach związanych z eksportowaniem elementów. |
vlr-window-reactor |
Tworzy obiekt reaktora który uruchamia się przy zdarzeniach związanych z przesuwaniem lub zmianą rozmiaru okna ZWCADa. |
vlr-xref-reactor |
Tworzy obiekt reaktora który uruchamia się przy zdarzeniach związanych z odnośnikami zewnętrznymi (XREF). |
vports | (vports) Zwraca informacje o rzutni. |
VPSYNC | Polecenie dopasuje skalę i położenie widoku w rzutni w przestrzeni papieru. Po wpisaniu polecenia VPSYNC, zaznaczamy źródłową rzutnię, a następnie te rzutnie, które chcemy dopasować do źródłowej. Polecenie jest dostępne w ZWCAD po wczytaniu skryptu dll dostępnego poniżej. Sposób działania skryptu pokazaliśmy na filmie poniżej.
|
Walec | Narzędzie pozwalające stworzyć bryłę geometryczną jaką jest walec. |
Walec | ![]() Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - walec. Wskazujemy punkt będący centrum podstawy walca, a następnie za pomocą wymiarów określamy promień podstawy i wysokość walca. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
wcmatch | |
Wczytaj punkty z pliku csv |
Synonimy -
Wczytywanie współrzędnych punktów wraz z ich opisami z pliku CSV do ZWCAD |
Wczytanie skryptu do ZWCAD | W celu wczytania dodatkowego skryptu należy z menu wybrać: Narzędzia -> Wczytaj aplikację, a następnie w oknie dodać plik oraz kliknąć wczytaj. Alternatywnie możemy w linii poleceń wpisać polecenie _appload.
Po wybraniu polecenia pokażą się takie okna jak poniżej: |
Wektor | Wektor to wielkość mechaniczna, którą przedstawiamy za pomocą odcinka w przestrzeni lub na płaszczyźnie. |
while |
(while warunek wyrażenia ... ) |
Widok na arkuszu z dowolnego kierunku | W ZW3D przy tworzeniu dokumentacji 2D dostępne są standardowe widoki (góra, lewo, prawo itp.). Możemy również ustawić własny widok z dowolnego kierunku. W tym celu będąc w arkuszy w ZW3D wybieramy "Standardowe widoki"
|
Widok perspektywy | ![]() Widok perspektywiczny jest bardziej zbliżony do sposobu widzenia człowieka, co powoduje, że jest bardziej naturalny. Poniżej pokazaliśmy jak włączyć widok perspektywiczny w ZWCAD 2023 oraz ZWCAD 2024.
|
Widok rozkroju | ![]() Dzięki tej funkcji możemy jednocześnie skopiować i rozłożyć detal posiadający zdefiniowane zgięcia. Wstążka > Arkusz blachy > Zgięcia |
Wielobok | ![]() W ZWCAD możemy rysować wieloboki foremne. Dostępne są 3 sposoby rysowania: Ilość boków zawiera się w zakresie od 3 (powstanie wtedy trójkąt równoboczny) do 1024 boków. Powstały obiekt jest polilinią, możemy użyć więc polecenia do edycji polilinii EDPLIN, lub edytować za pomocą uchwytów (od ZWCAD 2019 SP1). Poniżej na filmach pokazaliśmy sposoby rysowania wieloboku. |