Szyk cechy
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Szyk cechy | ![]() Umożliwia tworzenie szyków szkiców lub dowolnej kombinacji cech modelu w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Podstawowa edycja Polecenie to służy do tworzenia szyków szkiców lub dowolnej kombinacji cech modelu. Dostępnych jest siedem różnych metod tworzenia szyku, z których każda wymaga innego typu danych wejściowych. Przed zakończeniem polecenia wyświetlane jest pełne odwzorowanie tworzonego szyku, co pozwala odpowiednio dostosować ustawienia. Dlaczego nie mogę teraz utworzyć szyku komponentów?W nowym trybie złożenia to polecenie nie obsługuje szyku komponentów, a filtr wyboru również nie umożliwia zaznaczenia komponentów. Jeśli chcesz utworzyć szyk komponentu, wybierz polecenie Szyk (Pattern) na pasku narzędzi Złożenie (Assembly). Wymagane dane wejścioweMetoda liniowa (Linear Method)Tworzy liniowy szyk jednego lub kilku obiektów.
Metoda kołowa (Circular Method)Tworzy kołowy szyk jednego lub kilku obiektów.
Metoda wielokąta (Polygon Method)Tworzy szyk w układzie wielokątnym. Metoda punkt–punkt (Point to Point Method)Tworzy nieregularny szyk obiektów od punktu bazowego do punktów docelowych. Każdy element szyku można umieścić indywidualnie.
Metoda „Na podstawie szyku” (At Pattern Method)Tworzy szyk obiektów w lokalizacjach zdefiniowanych przez wcześniej utworzony szyk. Właściwości (kierunek, liczba, odstępy itd.) są dziedziczone z wybranego szyku. Porada ZW3D: Ta metoda obsługuje szyki komponentów. Na przykład: jeśli otwory zostały utworzone metodą liniową, można za pomocą tej metody utworzyć szyk śrub pasujących do tych otworów. Można wskazać oryginalny szyk graficznie lub z listy historii. Metoda „Na krzywych” (At Curves Method)Tworzy szyk 3D w przestrzeni wzdłuż jednej lub wielu krzywych. Pierwsza wybrana krzywa wyznacza kierunek. Liczba elementów dopasowywana jest automatycznie do granic krzywych. Metoda „Na powierzchni” (At Surface Method)Tworzy szyk 3D w przestrzeni wzdłuż istniejącej powierzchni. Liczba elementów jest dopasowywana do granic U i V danej powierzchni. Metoda „Wypełnienie” (Fill Pattern Method)Tworzy szyk 3D w określonym obszarze szkicu. Wzór wypełnienia tworzony jest automatycznie w zależności od typu, odstępów, obrotu itd. Metoda przez parametry wariantowe (By Variant Parameters Method)Tworzy szyk sterowany przez parametryzację wymiarów szkicu. Inne wymagane dane wejścioweTyp Baza Obszar szkicu Średnica Graniczna krzywa (Boundary) Brzeg (Border) Powierzchnia (Face) Kierunek Drugi kierunek Tylko element bazowy Zmienna odległość (Variable Spacing) Tryb (Mode)
Punkt bazowy Przesuń obiekt bazowy Liczba boków (Sides) Odstęp (Spacing)
Liczba (Number) Koncentryczne N Drugi kierunek
Geometria odniesienia (Reference Geometry) Tryb przesunięcia (Offset Mode)
Odległość przesunięcia (Offset Distance) Odstęp / Liczba Odniesienie bazowe (Seed Reference) Symetria Obrót (Rotation) Kąt (Angle) Punkty bazowe/do punktów Wzór (Pattern) Promień (Radius) Zakładka „Instancje do przełączania”Przełącz (Toggle) Zakładka „Orientacja”Wyrównanie (Alignment)
Przesunięcie (Stagger) Zakładka „Wzór wypełnienia”Granica
Zakładka „Operacje boolowskie”Połącz (Combine)
Zakładka „Ustawienia”Kopia asocjatywna Wyklucz bazę jako instancję Zakładka „Szyk pochodny”Wartości pochodne
Minimalny % Zakładka „Szyk zmienny”Tylko dla polecenia „Geometria szyku”. Lista parametrów Parametr / Przyrost / Lista1 / Tabela przyrostów Dziedziczenie wzoruDziedziczenie więzów Porady i techniki ZW3DPodczas szykowania i lustrzanego odbicia komponentów Poniżej pokazano na filmie podstawowe 3 metody szyku cechy na podstawie Szyku geometrii okręgu: |