Dowiedz się więcej
Przejdź do sklepu

ZW3D Help

Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja
Sfera

Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę.

Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień.

Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.

 

Skorupa

Funkcja skorupy służy do wykonania odsunięcia powierzchni bryły na zadaną odległość.

Odległość może być dodatnia - odsunięcie na zewnątrz lub ujemna - odsunięcie do wewnątrz.

Możemy również wskazać ściany do usunięcia z modelu.

Poniżej pokazaliśmy przykład - wykonaliśmy operację skorupy z różnymi grubościami oraz usunięciem trzech ścian.

 

 

 

Skręcenie

To polecenie jest również nazywane Spiralnym skręceniem.

Służy do obrócenia kształtu wzdłuż określonej osi. Narzędzie przydatne przy projektowaniu przekładni, frezów i wierteł.

Polecenie należy do grupy: Przekształcenia morficzne

Polecenie jest dostępne w menu ZW3D > Kształt > Morficzne > Skręcenie

 

Synonimy - Spiralne skręcenie
Stożek

stozek zw3d cad
Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - stożek.

Wskazujemy punkt będący centrum podstawy stożka, a następnie za pomocą wymiarów określamy promień podstawy, wysokość i górny promień ścięcia stożka.

Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.