ZW3D
Dostępne słowniki:
| Termin | Definicja |
|---|---|
| S zgięcie po linii |
Umożliwia utworzenie zgięcia typy S dla dowolnej zadanej wysokości. |
| Segmenty łuku |
Synonimy -
linia oparta na łukach |
| Sfera | ![]() Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę. Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
| Sfera | ![]() Umożliwia szybkie utworzenie bryły kulistej. Operacje > Podstawowy kształt |
| Skala | ![]() Umożliwia przeskalowanie dowolnej geometrii szkicu. Operacje > Szkic > Podstawowa edycja |
| Skala | ![]() Umożliwia zmianę skali wybranych obiektów szkicu w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Podstawowa edycja |
| Skorupa | ![]() Funkcja skorupy służy do wykonania odsunięcia powierzchni bryły na zadaną odległość. Odległość może być dodatnia - odsunięcie na zewnątrz lub ujemna - odsunięcie do wewnątrz. Możemy również wskazać ściany do usunięcia z modelu. Poniżej pokazaliśmy przykład - wykonaliśmy operację skorupy z różnymi grubościami oraz usunięciem trzech ścian.
|
| Skręć kołnierz |
Pozwala na stworzenie skręcanej zakładki w arkuszach blachy |
| Skręcenie | ![]() To polecenie jest również nazywane Spiralnym skręceniem. Służy do obrócenia kształtu wzdłuż określonej osi. Narzędzie przydatne przy projektowaniu przekładni, frezów i wierteł. Polecenie należy do grupy: Przekształcenia morficzne Polecenie jest dostępne w menu ZW3D > Kształt > Morficzne > Skręcenie
|
| Spiralna helisa | ![]() Pozwala na rysowanie krzywej helikalnej w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Spiralne wyciągniecie po ścieżce | ![]() Umożliwia utworzenie bazowej bryły typu Spiral Sweep przez obrót zamkniętego profilu wokół osi i jednoczesne przesunięcie wzdłuż kierunku liniowego. Operacje > Podstawowy kształt |
| Splajn | ![]() Pozwala na tworzenie parametryzowanej krzywej zbudowanej z wielu punktów. Wstążka > Szkic > Krzywa |
| Splajn | ![]() Umożliwia utworzenie krzywej wyrównawczej w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Sprawdź pochylenie | ![]() Umożliwia zbadanie kąta pochylenia ściany względem kierunku wyciągania. Operacje > Operacja inżynierska |
| Status wiązań | ![]() Pozwala na wyświetlanie oraz edycję wiązań geometrii szkicu 2D. Operacje > Szkic > Ustawienia |
| Stempel | |
| Sterowany wielokąt | ![]() Umożliwia graficzne przeanalizowanie sposobu, w jaki krzywa jest konstruowana matematycznie na podstawie punktów kontrolnych w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Informacje o krzywej |
| Stożek | ![]()
Wskazujemy punkt będący centrum podstawy stożka, a następnie za pomocą wymiarów określamy promień podstawy, wysokość i górny promień ścięcia stożka. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
| Stożek | ![]() Umożliwia utworzenie bryły prymitywnej - walca stożkowego opartego na paru podstawowych danych. Operacje > Podstawowy kształt |
| Styczność | ![]() Tworzy wiązanie przylegania dwóch krzywych. Operacje > Szkic > Wiązanie |


















