ZW3D Help
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Sfera | Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę. Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
Skorupa | Funkcja skorupy służy do wykonania odsunięcia powierzchni bryły na zadaną odległość. Odległość może być dodatnia - odsunięcie na zewnątrz lub ujemna - odsunięcie do wewnątrz. Możemy również wskazać ściany do usunięcia z modelu. Poniżej pokazaliśmy przykład - wykonaliśmy operację skorupy z różnymi grubościami oraz usunięciem trzech ścian.
|
Skręcenie | To polecenie jest również nazywane Spiralnym skręceniem. Służy do obrócenia kształtu wzdłuż określonej osi. Narzędzie przydatne przy projektowaniu przekładni, frezów i wierteł. Polecenie należy do grupy: Przekształcenia morficzne Polecenie jest dostępne w menu ZW3D > Kształt > Morficzne > Skręcenie
|
Stożek |
Wskazujemy punkt będący centrum podstawy stożka, a następnie za pomocą wymiarów określamy promień podstawy, wysokość i górny promień ścięcia stożka. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|