Odsunięcie
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Odsunięcie | ![]() Pozwala na utworzenie rozwiniętego duplikatu krzywych w odstępie równoległym w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa
Aby skorzystać z funkcji, wymagane jest wybranie opcji Offset 3D co pokazano na rysunku powyżej lub opcję Na ścianie. Następnie ustalamy Typ odsunięcia: Normalne i Odległość. W przypadku opcji Odległość, działanie komendy obejmuje płaszczyznę, na której położone są krzywe. Możemy wybrać więcej niż jedną Krzywą oraz wprowadzić Odległość w mm. Funkcja działa tylko dla krzywych w jednej płaszczyźnie, jeśli wybierzemy krzywe z innej płaszczyzny zwróci błąd. Możemy Odwrócić kierunek oraz za pomocą opcji Odsuń w dwóch kierunkach rysować krzywe od wewnątrz i na zewnątrz jednocześnie. Ustawienia pozwalają na zdefiniowanie Ilości odsuniętych krzywych. Zgrubne odsunięcie usuwa nieprawidłowe obszary, zwłaszcza gdy funkcja działa do wewnątrz i ilość kopii przekracza możliwości nienachodzenia się krzywych. Gdy krzywe się przecinają możemy Rozdzielić samoprzecięcia oraz Usunąć zamknięte przenikania. Wybierając Typ odsunięcia: Normalny, możemy wybrać tylko jedną krzywą, natomiast możemy zdefiniować dodatkowo Przesunięcie normalne. Przykład zastosowania pokazano poniżej:
Gdy wybierzemy opcję Odsunięcia krzywej na ścianie mamy dodatkowe możliwości. Poniżej przedstawiono przykłady:
Możemy wybrać więcej niż jedną Krzywą. Natomiast wszelkie operacje będą wykonywane na tylko jednej zdefiniowanej Ścianie. W Ustawieniach możemy dodatkowo zdefiniować Wydłużenie, kontrolujące ścieżkę przedłużania krzywych: Liniowe Kołowe Odbicie Malejąca krzywizna Poniżej przedstawiono przykłady wydłużeń:
|