Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Kota wysokościowa | Symbol graficzny stosowany na rysunkach architektonicznych, określający poziom danego punktu w stosunku do przyjętego punktu odniesienia (najczęściej poziomu parteru). Przy symbolu tym umieszczany jest znak "+" lub "-" określające czy dany punkt znajduje się powyżej czy poniżej punktu odniesienia oraz oznaczenie liczbowe określające jego odległość. Symbol wypełniony odnosi się do stanu surowego, zaś pusty oznacza poziom elementu w stanie wykończonym. |
Kołnierz z profilem | ![]() Dzięki tej funkcji możemy stworzyć zakładkę z dowolnego zamkniętego profilu o podstawie Krawędzi. |
Kreskowanie z tłem | W progamie ZWCAD 2020 możemy używać kreskowania z tłem. Tło obszaru zakreskowanego może być wypełnione kolorem. Domyślnie ta opcja jest wyłączona. Kolor tła wybieramy w oknie keskowania, tak jak pokazaliśmy na rysunku poniżej. |
Krzywa izoklina | ![]() Umożliwia utworzenie linii o stałym kącie nachylenia względem wektora odniesienia na obiekcie 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa na ścianie przez punkty | ![]() Pozwala na utworzenie krzywej na ścianie z wykorzystaniem punktów. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa połączona | ![]() Umożliwia połączenie dwóch linii za pomocą krzywej parametrycznej. Wstążka > Szkic > Krzywa |
Krzywa połączona | ![]() Umożliwia zespolenie dwóch krzywych lub ścian krzywą w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa połączona na ścianie | ![]() Pozwala na utworzenie krzywej na dwóch stycznych do siebie ścianach. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa przecięcia | ![]() Umożliwia utworzenie krzywej z linii styku dwóch brył w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa przekroju | ![]() Umożliwia utworzenie krzywych przekroju poprzecznego wykorzystujac bryły w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa spiralna | ![]() Umożliwia wykonanie spirali w przestrzeni 3D. |
Krzywa z chmury punktów | ![]() Umożliwia stworzenie krzywej opartej na punktach w przestrzeni szkicu. Wstążka > Szkic > Krzywa |
Krzywa z chmury punktów | ![]() Umożliwa utworzenie krzywej poprzez interpolację punktów zgromadzonych w chmurze. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywa z krawędzi | ![]() Pozwala na tworzenie krzywych w oparciu o krawędzie płaszczyzn w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywe podziałowe ściany | ![]() Pozwala na tworzenie ogólnych krzywych powierzchni obiektów w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
Krzywe sylwetki | ![]() Umożliwia utworzenie obrysu sylwetki kształtu na płaszczyźnie odniesienia w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
lambda | (lambda argumenty wyrażenie ...) Tworzy tymczasową, nienazwaną funkcję LISP. |
last | Zwraca ostatni element listy |
LAYCUR | Polecenie przenosi wskazane obiekty na aktualną warstwę. Po wprowadzeniu polecenia wybieramy obiekty i zatwierdzamy. Będą one przeniesione na warstwę, która obecnie jest aktualna. Polecenie jest dostępne w menu Narzędzia dodatkowe do warstw.
Działanie funkcji pokazaliśmy na filmie poniżej. |
LAYDEL | ![]() Dzięki poleceniu LAYDEL usuniemy warstwy z rysunku. Warstwy wybieramy poprzez wskazanie obiektów. Możemy wybrać kilka obiektów. W pierwszym etapie odpowiednie warstwy zostaną wyłączone, natomiast usunięcie nastąpi po potwierdzeniu przez użytkownika. Bardzo przydatnym elementem jest podgląd rysunku jaki będzie po usunięciu warstw. Pokazaliśmy te operacje na filmie poniżej. Jeśli chciałbyś przenieść obiekty przed usuwaniem warstw zobacz na polecenie do łączenia warstw LAYMRG |