- Szczegóły
- Kategoria: Opis renderingu
Ustawienia renderingu |
To polecenie umożliwia uzyskanie najbardziej realistycznej oraz dopasowanej do indywidualnych wymagań wizualizacji dzięki narzędziom dostępnym w pięciu zakładkach. |
Rendering – ta zakładka okna dialogowego Ustawienia renderingu zawiera narzędzia kształtujące jakość wizualizacji – rysunek poniżej.
- Szczegóły
- Kategoria: Opis renderingu
Światła |
To polecenie umożliwia zastosowanie różnorodnego oświetlenia w zasadniczy sposób wpływającego na efekt końcowy wizualizacji obiektu. |
Temat właściwego oświetlenia obiektu jest zagadnieniem obszernym i złożonym, niemniej jednak postaram się go w maksymalnie prosty sposób przybliżyć. Podobnie jak w przypadku tekstur rozpocznę od przedstawienia możliwości polecenia Światła – rysunek poniżej.
- Szczegóły
- Kategoria: Opis renderingu
W poprzednim rozdziale zostały omówione opcje dostępne w poleceniu Materiały. Ta część opracowania poświęcona jest praktycznym sposobom wykorzystania wspomnianej funkcji.
Po kliknięciu polecenia Materiały przy kursorze pojawia się pasek informujący o dostępnych opcjach – rysunek poniżej.
Wybór – ta opcja jest ustawieniem domyślnym. Jej wybór, dokonany poprzez wciśnięcie klawisza Enter, umożliwia wskazanie obiektów do nałożenia tekstury.
- Szczegóły
- Kategoria: Opis renderingu
Widoczne na rysunku poniżej okno dialogowe Własności tła choć posiada taką samą strukturę, budowę oraz opcje jak omówione w rozdziale 2.6 okno Przypisanie materiału, to jednak nieznacznie się od niego różni.
Materiały |
To polecenie umożliwia przypisanie zdefiniowanych w programie tekstur do obiektów, warstw bądź też kolorów. Istnieje także możliwość tworzenia własnych wzorów. |
Widoczne na rysunku poniżej okno dialogowe Przypisanie materiału zawiera rozwijalne listy już istniejących tekstur, opcje, zakładki oraz możliwość tworzenia zarówno nowych wzorów jak i edytowania już istniejących.