ZW3D
Dostępne słowniki:
| Termin | Definicja |
|---|---|
| Tekst | ![]() Umożliwia wprowadzanie tekstu oraz techniczny znaków specjalnych do szkicu. Wstążka > Szkic > Rysunek |
| Tekst balonów | ![]() Pozwala na wstawianie tekstów i obrazów w ramkach z odnośnikiem do wskazanego punktu. Wstążka > Szkic > Rysunek |
| Tekst gotowego szkicu | ![]() Umożliwia wprowadzenie tekstu, znaków specjalnych oraz podziału wiersza na linię górną oraz dolną. Wstążka > Szkic > Rysunek |
| Tekst krawędziowy | ![]() Pozwala na tworzenie krzywych - tekstu w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Toroidalne zgięcie |
Synonimy -
zginanie elipsoidalne |
| Trzypunktowa parabola | ![]() Pozwala na narysowanie trzy punktowej krzywej kwadratowej w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Uprość | ![]() Pozwala na przywrócenie geometrii ściany poprzez usunięcie faz i zaokrągleń. Operacje > Edytuj kształt |
| Uproszczenie wsadowe | ![]() Umożliwia zbiorcze upraszczanie geometrii poprzez usuwanie faz, zaokrągleń czy otworów z wybranych ścian. Operacje > Edytuj kształt |
| Usuń |
Synonimy -
Różnica boolowska |
| Usuń obszar | ![]() Umożliwia odejmowanie zamkniętych regionów od obszarów bazowych w szkicu. Operacje > Szkic > Edycja krzywej > Obszar |
| Usuń samoprzecięcia | ![]() Umożliwia korektę nakładających się i przecinających powierzchni i kształtów. Operacje > Edytuj kształt |
| Usuń zamknięte samoprzenikania | ![]() Umozliwia kasowanie niechcianych "muszek" powstałych przez samoprzecinające się krzywe. Operacje > Szkic > Edycja krzywej |
| Utwierdź |
Synonimy -
Przytwierdź |
| Utwórz blok | ![]() Umożliwia grupowanie elementów do elastycznych lub sztywnych podszkiców. Operacje > Szkic > Pod-szkic |
| Walec | ![]() Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - walec. Wskazujemy punkt będący centrum podstawy walca, a następnie za pomocą wymiarów określamy promień podstawy i wysokość walca. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
| Walec | ![]() Pozwala na utworzenie podstawowego walca opartego o trzy punkty w przestrzeni 3D. Operacje > Podstawowy kształt |
| Widok na arkuszu z dowolnego kierunku | W ZW3D przy tworzeniu dokumentacji 2D dostępne są standardowe widoki (góra, lewo, prawo itp.). Możemy również ustawić własny widok z dowolnego kierunku. W tym celu będąc w arkuszy w ZW3D wybieramy "Standardowe widoki"
|
| Widok rozkroju | ![]() Dzięki tej funkcji możemy jednocześnie skopiować i rozłożyć detal posiadający zdefiniowane zgięcia. Wstążka > Arkusz blachy > Zgięcia |
| Wielokąt | ![]() Umozliwia utworzenie wielokąta foremnego, wpisanego lub opisanego na okręgu. Wstążka > Szkic > Rysunek |
| Wielokąt | ![]() Pozwala na rysowanie wieloboków foremnych w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Rysunek |

















