ZW3D

Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja
Równolegle

Tworzy wiązanie równoległe pomiędzy liniami.

Operacje > Szkic > Wiązanie

Synonimy - wiązanie równoległe
Równy promień

Tworzy wiązanie identycznego promienia dla łuków i okręgów.

Operacje > Szkic > Wiązanie

Synonimy - jednakowy promień
Rozciągnij

Pozwala na zmianę odległości punktów wobec geometrii szkicu.

Operacje > Szkic > Podstawowa edycja

Synonimy - wydłużenie
Rozciągnij płaszczyznę odniesienia

Umożliwia interaktywne rozciąganie prostokątnej płaszczyzny odniesienia.

Szkic 3D > Odniesienie

Synonimy - edytuj rozmiar płaszczyzny konstrukcyjnej
Rozerwanie

Umożliwia rozdzielenie materiału na krawędziach detalu.

Wstążka > Arkusz blachy > Konwertuj

Synonimy - Rozdzielenie
Rozstrzel

Umożliwia przekształcenie elementów wymiarów jak linie, strzałki, cyfry i litery na linie, łuki i okręgi. 

Operacje > Szkic > Podstawowa edycja

Synonimy - drukowanie wymiarów
Rozszerz odgięcie

Dzięki tej funkcji możemy rozszerzyć arkusz blachy w kierunku wybranej krawędzi.

Synonimy - rozwinięcie odgięcia
Rozłóż

Pozwala na rozwinięcie złożonego arkusza blachy, odwrotność funkcji Zagnij.

Arkusz Blachy > Zgięcie

Synonimy - Rozwinięcie arkusza blachy
Rysuj

Umożliwia szybkie rysowanie linii prostych, łuków, krzywych oraz okręgów.

Wstążka > Szkic > Rysunek

Synonimy - Szybkie rysowanie
Rzut

Pozwala na rzucenie punktów na płaszczyznę lub geometrię w środowisku 3D.

Szkic 3D > Rysunek

Synonimy - rzutowanie punktów
Rzutowanie krzywej

Umożliwia projekcję dwóch zbiorów krzywych w dwóch kierunkach w przestrzeni 3D.

Szkic 3D > Krzywa

Synonimy - projekcja krzywej
Rzutuj na ścianę

Pozwala na ukierunkowane przeniesienie krzywej na scianę bryły 3D.

Szkic 3D > Krzywa

Synonimy - krzywa na ścianę
S zgięcie po linii

Umożliwia utworzenie zgięcia typy S dla dowolnej zadanej wysokości.

Synonimy - S odgięcie wzdłuż linii
Segmenty łuku

Umożliwia prowadzenie ciągłe lini opartej na łukach.

Wstążka > Szkic > Rysunek

Synonimy - linia oparta na łukach
Sfera

Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę.

Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień.

Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.

 

Sfera

Umożliwia szybkie utworzenie bryły kulistej.

Operacje > Podstawowy kształt

Synonimy - kula
Skala

Umożliwia przeskalowanie dowolnej geometrii szkicu.

Operacje > Szkic > Podstawowa edycja

Synonimy - skalowanie
Skala

Umożliwia zmianę skali wybranych obiektów szkicu w przestrzeni 3D.

Szkic 3D > Podstawowa edycja

Synonimy - skalowanie obiektów
Skorupa

Funkcja skorupy służy do wykonania odsunięcia powierzchni bryły na zadaną odległość.

Odległość może być dodatnia - odsunięcie na zewnątrz lub ujemna - odsunięcie do wewnątrz.

Możemy również wskazać ściany do usunięcia z modelu.

Poniżej pokazaliśmy przykład - wykonaliśmy operację skorupy z różnymi grubościami oraz usunięciem trzech ścian.

 

 

 

Skręć kołnierz

Pozwala na stworzenie skręcanej zakładki w arkuszach blachy

Synonimy - skręcanie blachy