ZW3D
Dostępne słowniki:
| Termin | Definicja |
|---|---|
| Rozszerz odgięcie |
Dzięki tej funkcji możemy rozszerzyć arkusz blachy w kierunku wybranej krawędzi. |
| Rozłóż |
Synonimy -
Rozwinięcie arkusza blachy |
| Rysuj |
Synonimy -
Szybkie rysowanie |
| Rzut | ![]() Pozwala na rzucenie punktów na płaszczyznę lub geometrię w środowisku 3D. Szkic 3D > Rysunek |
| Rzutowanie krzywej | ![]() Umożliwia projekcję dwóch zbiorów krzywych w dwóch kierunkach w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Rzutuj na ścianę | ![]() Pozwala na ukierunkowane przeniesienie krzywej na scianę bryły 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| S zgięcie po linii |
Umożliwia utworzenie zgięcia typy S dla dowolnej zadanej wysokości. |
| Segmenty łuku | ![]() Umożliwia prowadzenie ciągłe lini opartej na łukach. Wstążka > Szkic > Rysunek |
| Sfera | ![]() Polecenie utworzy w ZW3D bryłę prymitywną - sferę. Wskazujemy punkt będący centrum sfery, a następnie za pomocą wymiaru określamy jej promień. Na utworzonej w ten sposób bryle możemy wykonać operacje logiczne, np. dodawanie, odejmowanie, sumę logiczną oraz utworzyć bryłę bazową.
|
| Sfera | ![]() Umożliwia szybkie utworzenie bryły kulistej. Operacje > Podstawowy kształt |
| Skala | ![]() Umożliwia przeskalowanie dowolnej geometrii szkicu. Operacje > Szkic > Podstawowa edycja |
| Skala | ![]() Umożliwia zmianę skali wybranych obiektów szkicu w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Podstawowa edycja |
| Skorupa | ![]() Funkcja skorupy służy do wykonania odsunięcia powierzchni bryły na zadaną odległość. Odległość może być dodatnia - odsunięcie na zewnątrz lub ujemna - odsunięcie do wewnątrz. Możemy również wskazać ściany do usunięcia z modelu. Poniżej pokazaliśmy przykład - wykonaliśmy operację skorupy z różnymi grubościami oraz usunięciem trzech ścian.
|
| Skorupa | ![]() Umożliwia utworzenie cienkościennej powłoki na podstawie bryły. Operacje > Edytuj kształt |
| Skręć kołnierz |
Pozwala na stworzenie skręcanej zakładki w arkuszach blachy |
| Skręcenie | ![]() To polecenie jest również nazywane Spiralnym skręceniem. Służy do obrócenia kształtu wzdłuż określonej osi. Narzędzie przydatne przy projektowaniu przekładni, frezów i wierteł. Polecenie należy do grupy: Przekształcenia morficzne Polecenie jest dostępne w menu ZW3D > Kształt > Morficzne > Skręcenie
|
| Skręcenie | ![]() Pozwala na skręcenie kształtów wzdłóż osi lub na podstawie wskazanej płaszczyzny. Operacje > Morficzne |
| Spiralna helisa | ![]() Pozwala na rysowanie krzywej helikalnej w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Krzywa |
| Spiralne wyciągniecie po ścieżce | ![]() Umożliwia utworzenie bazowej bryły typu Spiral Sweep przez obrót zamkniętego profilu wokół osi i jednoczesne przesunięcie wzdłuż kierunku liniowego. Operacje > Podstawowy kształt |
| Splajn | ![]() Pozwala na tworzenie parametryzowanej krzywej zbudowanej z wielu punktów. Wstążka > Szkic > Krzywa |
















