Środkowa 3D

Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja
Środkowa 3D

Umożliwia utworzenie krzywej uśrednionej pomiędzy dwiema innymi krzywymi lub łukami w przestrzeni 3D.

Szkic 3D > Krzywa

Szkic3D ZW3D Środkowa3D wstążka

Szkic3D Mediana przestrzenna 3D ZW3D Panel

 

Aby użyć funkcji, wymagane jest wskazanie 1szej krzywej oraz 2giej krzywej. Krzywa pośrodkowa jest matematycznie zdefiniowana jako krzywa przechodząca przez zestaw punktów równoodległych od dwóch krzywych. Oznacza to, że odległość od dowolnego punktu na krzywej pośrodkowej do obu krzywych jest taka sama. Dwie krzywe mogą być oddalone od siebie o stałą odległość lub ich wzajemna odległość może się zmieniać. Mogą to być obiekty 2D lub 3D. Jeśli krzywe są wymieszane wymiarowo, wynikowa krzywa dostosuje się do wymiaru aktywnego obiektu. Polecenie utworzy najbliższą możliwą krzywą pośrodkową.

W Ustawieniach możemy zdefiniować Metodę:
- Równoodległy środkowy- koniec: końce krzywej pośrodkowej znajdują się w połowie odcinków.
- Równoodległy-dwusieczny koniec: Ta opcja próbuje obliczyć dokładny dwusieczny przebieg w okolicach końców. Oznacza to, że odległości od końców krzywej pośrodkowej do obu krzywych (a nie ich końców) są takie same. Krzywa pośrodkowa jest matematycznie zdefiniowana jako krzywa przechodząca przez zestaw punktów równoodległych od dwóch krzywych. Odległość od dowolnego punktu na tej krzywej do obu krzywych jest identyczna.
- Środkowy: automatycznie tworzy punkty próbkowania wzdłuż krzywych, a następnie łączy je kolejno. Krzywa pośrodkowa przebiega przez środki tych łączników.

Poniżej przedstawiono różnice dwóch pierwszych metod:

Szkic3D środkowa3D opcja

 

Możemy również zdefiniować Tolerancję oraz Ilość generowanych linii środkowych. 

Synonimy: mediana przestrzenna