Przenieś

Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja
Przenieś

Umożliwia przeniesienie obiektów i elementów w przestrzeni 3D.

Szkic 3D > Podstawowa edycja

Szkic3d Przenieś ZW3D wstążka

Szkic3d Przenieś ZW3D - Panel

Aby użyć funkcji, wymagane jest wskazanie Elementu oraz metody:

  • Dynamiczne przenieś elementy.

  • Przesuń elementy z punktu do punktu.

  • Przesuń elementy wzdłuż kierunku.

  • Przesuń elementy wokół kierunku.

  • Przesuń elementy przez wyrównanie układów.

  • Przesuń elementy wzdłuż Ścieżki.

Szkic3d Przenieś ZW3D Panel opcje

Dynamicznie przenieś elementy

Opcja Przenieś tylko uchwyt jeśli zaznaczona umożliwia zmianę położenia i kierunku uchwytu. Jeśli niezaznaczona - pozwala przesuwać, kopiować lub obracać obiekty za pomocą uchwytu.

Pozycja
Odnosi się do punktu początkowego uchwytu. Kliknij początek uchwytu, który zostanie podświetlony, a następnie kliknij pozycję docelową. Możesz w ten sposób ustawić nową pozycję uchwytu lub przesuwać, kopiować i obracać elementy.

Osie X, Y, Z
Określają kierunek uchwytu. Wybierz do regulacji – zostanie ona podświetlona – a następnie przeciągnij ją w pożądanym kierunku.

 

Przesuń elementy z punktu do punktu.

Należy wskazać miejsce określające punkt początkowy przesunięcia elementu - Z punktu oraz punktu docelowy przesunięcia - Do punktu. Używając opcji Wektor (Z wektora, Do wektora) możemy zmodyfikować wyrównanie przesunięcia. 

 

Przenieś elementy wzdłuż kierunku.

Należy wskazać Kierunek wzdłuż którego mają być przeniesione elementy oraz Odległość. Dodatkowo możemy zmodyfikować Kąt obrotu względem wcześniej zdefiniowanego Kierunku. 

 

Obróć elementy względem kierunku. 

Definiujemy Kierunek, ale możemy również zmodyfikować Pozycję osi oraz Kąt obrotu. 

 

Przenieś elementy wyrównując płaszczyznę.

Należy wskazać bazę powierzchni dla przenoszonych elementów: Z płaszczyzny oraz docelową powierzchnię: Do płaszczyzny.

 

Przenieś elementy wzdłuż ścieżki.

Należy wybrać Ścieżkę, czyli linię lub krzywą oraz miejsce doceloweDo Punktu.

Orientacja umożliwia modyfikację: 
- Płaszczyzny: Domyślna płaszczyzna, Po scieżce, Wybrano
- Z oś: Stycznie do ścieżki, Stycznie do krzywej, Ustalony kierunek
- X oś: Min skręcanie, Ustalony kierunek, Krzywa X-oś

Pole Przekształcenie umożliwia Skalowanie oraz Skręcanie