Zaokrąglenie
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Zaokrąglenie | ![]() Umożliwia wygładzenie dwóch stycznych krawędzi, krzywych w przestrzeni 3D. Szkic 3D > Edycja krzywej Aby użyć funkcji, wymagane jest: W ustawieniach za pomocą opcji Łuk G2(krzywizna ciągła) możemy zmienić zwykły łuk kołowy na łuk projektanta - to krzywa NURBS, która odpowiada styczności łuku, ale ma zerową krzywiznę na końcach. Za pomocą przycisku Następne rozwiązanie odwracamy zaokrąglenie na drugą stronę. Można zablokować pozycję, styczność i promień krzywizny dla punktów końcowych oraz edytowanego punktu. Należy pamiętać, że blokowanie tych ograniczeń dotyczy tylko punktów pośrednich na krzywej i działa tylko wtedy, gdy dany punkt jest zaznaczony do edycji. Ograniczenia punktów końcowych można zablokować na stałe — niezależnie od edycji punktów pośrednich. Łuki możemy modyfikować za pomocą Opcji Przytnij: Utnij dwa, Nie ucinaj, Tnij pierwszy, Tnij drugi. Aby kontrolować sposób wydłużania krzywych możemy skorzystać z opcji Wydłużenie:
|