ZWCAD Help
Opis zmiennych systemowych oraz poleceń dostępnych w programie ZWCAD.
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BACKGROUNDPLOT | Zmienna określa czy drukowanie w tle jest włączone w trakcie drukowania i publikowania plików. Domyślnie drukowanie w tle jest wyłączone a publikowanie w tle włączone. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 2 Możliwe wartości zmiennej:
| |||||||||||||||
BACKZ | Zmienna zawiera wartość odsunięcia tylnej płaszczyzny tnącej od płaszczyzny celu w aktualnej rzutni. Jednostki wyświetlone są na podstawie jednostek określonych w rysunku. (Tylko do odczytu) Typ: Liczba rzeczywista Miejsce zapisu: W pliku .DWG By funkcja była w stanie określić wartość, wymagane jest włączenie polecenia VIEWMODE. Odległość tylnej płaszczyzny tnącej od punktu kamery można określić przez odjęcie BACKZ od odległości kamera-cel | |||||||||||||||
BACTIONCOLOR | Zmienna ustawia kolor tekstu akcji wykonanych w edytorze bloku. Prawidłowe wartości to "BYLAYER", "BYBLOCK" i liczby całkowite od 1 do 255. Typ: Ciąg Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 7 Prawidłowe wartości dla True Colors to ciąg pełnych liczb oddzielanych przez przecinki (od 1 do 255) i poprzedonych przez RGB. Ustawienie True Color powinno wprowadzać się w taki sposób: RGB: 000,000,000 | |||||||||||||||
BCLOSE | Polecenie pozwala na wyjście z edytora bloków. Jeśli zmiany nie zostały zapisane, to zostaniemy poproszeni o decyzję czy zapisać zmiany w edytowanym bloku, czy też je odrzucić. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). | |||||||||||||||
BEDIT | ![]() Polecenie otwiera edytor bloków. W oknie edytora widoczny jest tylko modyfikowany blok. | |||||||||||||||
BLIPMODE | Zmienna włącza lub wyłącza oznaczenie kliknięć na modelu rysunku. BLIPMODE to komenda jak i zmienna systemowa. Proszę użyć komendę SETVAR w pierwszej kolejności by uzyskać dostęp do tej zmiennej systemowej. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W rejestrze Domyślnie: 0
| |||||||||||||||
BLKALIGN | ![]() Polecenie pozwalan na wyrównanie bloków w poziomie i w pionie. Do wyrównania nie są używane punkty bazowe bloków, lecz najbardziej granice zewnętrzne bloków. | |||||||||||||||
BLOCKEDITOR | Zmienna informuje czy aktywne okno to edytor bloków (zobacz edytor bloków - polecenie bedit). | |||||||||||||||
BLOCKREPLACE | Polecenie pozwala na zastępowanie wybranych bloków innymi blokami. Bloki do zastąpienia oraz te, którymi będziemy zastępować możemy wybrać z listy lub wskazać na rysunku. Po zatwierdzeniu operacji program CAD pyta nas czy usunąć definicje zastąpionych bloków, czy pozostawić:
Możemy je usunąć lub pozostawić (w przypadku jeśli chcielibyśmy ich użyć ponownie w tym rysunku).
Całą operacje pokazliśmy na filmie poniżej. | |||||||||||||||
BLOCKTESTWINDOW | Zmienna określa czy aktualnie "jesteśmy" w oknie testowym edytora bloków (zobacz polecenie BEDIT). Wartość zmiennej:
| |||||||||||||||
Bloki dynamiczne | Bloki dynamiczne to obiekty, które mogą zawierać:
Bardzo popularne jest definiowanie w bloku dynamicznym różnych odmian jednego elementu. Przykładem może być śruba, gdzie możemy ustawić zarówno rodzaj gwintu jak i jej długość.
| |||||||||||||||
BSAVE | Zapisuje blok, który aktualnie jest otwarty w edytorze. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). | |||||||||||||||
BSAVEAS | Polecenie pozawala na zapis aktualnie edytowanego bloku pod nową nazwą. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). | |||||||||||||||
BTESTBLOCK | Otwiera nowe okno rysunku i wstawia tam blok, który mamy w edytorze. Możemy zobaczyć jak będzie zachowywał się blok w normalnym rysunku. Edytor nie zostaje zamknięty. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). | |||||||||||||||
BTMARKDISPLAY | Zmienna steruje wyświetlaniem podziałki podczas zmiany wielkości bloków dynamicznych. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 0 Tematy pokrewne: bloki dynamiczne
Na filmie poniżej pokazano edycję bloku przy obu wartościach zmiennej BTMARKDISPLAY
| |||||||||||||||
Budowa wymiaru | Na poniższym rysunku pokazaliśmy wymiar liniowy, oraz nazwaliśmy jego elemety składowe. Wymiary są ważnym elementem rysunktu technicznego. W sposób jednoznaczny określają wielkość elementów na rysunku. Narzędzia w ZWCAD pozwalają na wymiarowanie półautomatycznie - wartość tekstu wymiarowego jest odczytywana z rysunku. Wartość tekstu wymiarowego może być przemnożona przez skalę wymiaru (Jednostki podstawowe) ustawioną w stylu wymiarowania (Styl_wymiarowania). Zobacz również Pasek ikon Wymiary | |||||||||||||||
BWBLOCKAS |