ZWCAD Help
Opis zmiennych systemowych oraz poleceń dostępnych w programie ZWCAD.
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BACKGROUNDPLOT | Zmienna określa czy drukowanie w tle jest włączone w trakcie drukowania i publikowania plików. Domyślnie drukowanie w tle jest wyłączone a publikowanie w tle włączone. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 2 Możliwe wartości zmiennej:
|
|||||||||||||||
BACKZ | Zmienna zawiera wartość odsunięcia tylnej płaszczyzny tnącej od płaszczyzny celu w aktualnej rzutni. Jednostki wyświetlone są na podstawie jednostek określonych w rysunku. (Tylko do odczytu) Typ: Liczba rzeczywista Miejsce zapisu: W pliku .DWG By funkcja była w stanie określić wartość, wymagane jest włączenie polecenia VIEWMODE. Odległość tylnej płaszczyzny tnącej od punktu kamery można określić przez odjęcie BACKZ od odległości kamera-cel |
|||||||||||||||
BACTIONCOLOR | Zmienna ustawia kolor tekstu akcji wykonanych w edytorze bloku. Prawidłowe wartości to "BYLAYER", "BYBLOCK" i liczby całkowite od 1 do 255. Typ: Ciąg Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 7 Prawidłowe wartości dla True Colors to ciąg pełnych liczb oddzielanych przez przecinki (od 1 do 255) i poprzedonych przez RGB. Ustawienie True Color powinno wprowadzać się w taki sposób: RGB: 000,000,000 |
|||||||||||||||
BCLOSE | ||||||||||||||||
BEDIT | ||||||||||||||||
BLIPMODE | Zmienna włącza lub wyłącza oznaczenie kliknięć na modelu rysunku. BLIPMODE to komenda jak i zmienna systemowa. Proszę użyć komendę SETVAR w pierwszej kolejności by uzyskać dostęp do tej zmiennej systemowej. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W rejestrze Domyślnie: 0
|
|||||||||||||||
BLKALIGN | Polecenie pozwalan na wyrównanie bloków w poziomie i w pionie. Do wyrównania nie są używane punkty bazowe bloków, lecz najbardziej granice zewnętrzne bloków. |
|||||||||||||||
BLOCKEDITOR | ||||||||||||||||
BLOCKREPLACE | Polecenie pozwala na zastępowanie wybranych bloków innymi blokami. Bloki do zastąpienia oraz te, którymi będziemy zastępować możemy wybrać z listy lub wskazać na rysunku. Po zatwierdzeniu operacji program CAD pyta nas czy usunąć definicje zastąpionych bloków, czy pozostawić:
Możemy je usunąć lub pozostawić (w przypadku jeśli chcielibyśmy ich użyć ponownie w tym rysunku).
Całą operacje pokazliśmy na filmie poniżej. |
|||||||||||||||
BLOCKTESTWINDOW | ||||||||||||||||
Blok | Bloki w ZWCAD wykorzystujemy do połączenia wielu różnych obiektów w jeden element. Blok posiada unikalną nazwę i możemy go powielać w rysunku, nadając mu różną skalę i kąt obrotu. Bloki możemy kopiować pomiędzy rysunkami oraz zapisywać na dysku. |
|||||||||||||||
Bloki dynamiczne | Bloki dynamiczne to obiekty, które mogą zawierać:
Bardzo popularne jest definiowanie w bloku dynamicznym różnych odmian jednego elementu. Przykładem może być śruba, gdzie możemy ustawić zarówno rodzaj gwintu jak i jej długość.
|
|||||||||||||||
BSAVE | ||||||||||||||||
BSAVEAS | ||||||||||||||||
BTESTBLOCK | ||||||||||||||||
BTMARKDISPLAY | Zmienna steruje wyświetlaniem podziałki podczas zmiany wielkości bloków dynamicznych. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 0 Tematy pokrewne: bloki dynamiczne
Na filmie poniżej pokazano edycję bloku przy obu wartościach zmiennej BTMARKDISPLAY
|
|||||||||||||||
Budowa wymiaru | Na poniższym rysunku pokazaliśmy wymiar liniowy, oraz nazwaliśmy jego elemety składowe. Wymiary są ważnym elementem rysunktu technicznego. W sposób jednoznaczny określają wielkość elementów na rysunku. Narzędzia w ZWCAD pozwalają na wymiarowanie półautomatycznie - wartość tekstu wymiarowego jest odczytywana z rysunku. Wartość tekstu wymiarowego może być przemnożona przez skalę wymiaru (Jednostki podstawowe) ustawioną w stylu wymiarowania (Styl_wymiarowania). Zobacz również Pasek ikon Wymiary |
|||||||||||||||
Budowa wymiaru liniowego | Zobacz z jakich elementów składowych jest zbudowany wymiar liniowy. |
|||||||||||||||
BWBLOCKAS |