ZWCAD Help
Opis zmiennych systemowych oraz poleceń dostępnych w programie ZWCAD.
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atrybut do weryfikacji | Podczas wstawiania bloku z takim atrybutem proponowana jest wstępnie ustawiona wartość atrybutu (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Użytkownik może ją przyjąć, lub zmienić.
|
|||||||||||||||
Atrybut niewidoczny | Taki atrybut nie wyświetla się na rysunku po wstawieniu bloku z atrybutami (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Jest on jednak pamiętany, możemy wyświetlić i zmienić jego wartość w oknie właściwości. Atrybut ukryty nie jest brany również pod uwagę podczas sporządzania listy atrybutów poleceniem _eattext
|
|||||||||||||||
Atrybut predefiniowany | Wartość tego atrybutu jest określona podczas jego tworzenia (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Podczas wstawiania bloku z takim atrybutem program nie pyta o jego wartość, lecz przyjmuje wartość domyślną. Później możemy zmienić wartość atrybutu poprzez polecenie ATTEDIT lub w oknie właściwości. |
|||||||||||||||
Atrybut stały | Wartość tego atrybutu jest ustalona już na etapie tworzenia atrybutu (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Podczas wstawiania bloku do rysunku ZWCAD nie pyta o wartość tego atrybutu, jest przyjmowana wartość zadeklarowana podczas tworzenia atrybutu.
|
|||||||||||||||
ATTDIA | Zmienna systemowa definiuje czy zapytania odnośnie wstawianych bloków będą wyświetlane w oknie dialogowym, czy w linii poleceń. Polecenie: ATTDIA Miejsce zapamiętania: Rejestr systemowy Wartość domyślna: 0 Typ zmiennej: Liczba naturalna
Możliwe wartości zmiennej: "0" - informacje będziemy wprowadzać w linii poleceń, "1" - informacje będziemy wprowadzać w oknie dialogowym.
|
|||||||||||||||
ATTMODE | Zmienna systemowa odpowiada za sposób wyświetlania atrybutów.
Typ zmiennej: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W pliku .DWG Wartość domyślna: 1
Możliwe wartości zmiennej:
Sposób działania funkcji pokazano na filmie poniżej:
|
|||||||||||||||
ATTREQ | Zmienna definiuje czy podczas wstawiania bloku ZWCAD będzie pytał o wartości atrybutów lub czy przyjmie domyślnie ustawione.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: W rejestrze Wartość domyślna: 1
Możliwe wartości zmiennej: "0" - Program nie będzie pytał o wartości atrybutów, zostaną wstawione wartości domyślne. "1" - Włącza zapytania zgodnie z ustawieniami przy tworzeniu atrybutu ATTDEF
|
|||||||||||||||
AUDITCTL | Zmienna systemowa określa czy przy wywołaniu polecenia AUDIT tworzony jest dodatkowy plik raportu z rozszerzeniem .ADT.
Typ zmiennej: Liczba naturalna Miejsce zapisu: W rejestrze Wartość domyślna: 0
Dopuszczalne wartości zmiennej:
|
|||||||||||||||
BACKGROUNDPLOT | Zmienna określa czy drukowanie w tle jest włączone w trakcie drukowania i publikowania plików. Domyślnie drukowanie w tle jest wyłączone a publikowanie w tle włączone. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 2 Możliwe wartości zmiennej:
|
|||||||||||||||
BACKZ | Zmienna zawiera wartość odsunięcia tylnej płaszczyzny tnącej od płaszczyzny celu w aktualnej rzutni. Jednostki wyświetlone są na podstawie jednostek określonych w rysunku. (Tylko do odczytu) Typ: Liczba rzeczywista Miejsce zapisu: W pliku .DWG By funkcja była w stanie określić wartość, wymagane jest włączenie polecenia VIEWMODE. Odległość tylnej płaszczyzny tnącej od punktu kamery można określić przez odjęcie BACKZ od odległości kamera-cel |
|||||||||||||||
BACTIONCOLOR | Zmienna ustawia kolor tekstu akcji wykonanych w edytorze bloku. Prawidłowe wartości to "BYLAYER", "BYBLOCK" i liczby całkowite od 1 do 255. Typ: Ciąg Miejsce zapisu: Rejestr systemu Domyślnie: 7 Prawidłowe wartości dla True Colors to ciąg pełnych liczb oddzielanych przez przecinki (od 1 do 255) i poprzedonych przez RGB. Ustawienie True Color powinno wprowadzać się w taki sposób: RGB: 000,000,000 |
|||||||||||||||
BCLOSE | Polecenie pozwala na wyjście z edytora bloków. Jeśli zmiany nie zostały zapisane, to zostaniemy poproszeni o decyzję czy zapisać zmiany w edytowanym bloku, czy też je odrzucić. Polecenie działa tylko gdy jesteśmy w edytorze bloków (zobacz polecenie bedit). |
|||||||||||||||
BEDIT | ![]() Polecenie otwiera edytor bloków. W oknie edytora widoczny jest tylko modyfikowany blok. |
|||||||||||||||
BLIPMODE | Zmienna włącza lub wyłącza oznaczenie kliknięć na modelu rysunku. BLIPMODE to komenda jak i zmienna systemowa. Proszę użyć komendę SETVAR w pierwszej kolejności by uzyskać dostęp do tej zmiennej systemowej. Typ: Liczba całkowita Miejsce zapisu: W rejestrze Domyślnie: 0
|
|||||||||||||||
BLKALIGN | ![]() Polecenie pozwalan na wyrównanie bloków w poziomie i w pionie. Do wyrównania nie są używane punkty bazowe bloków, lecz najbardziej granice zewnętrzne bloków. |
|||||||||||||||
BLOCKEDITOR | Zmienna informuje czy aktywne okno to edytor bloków (zobacz edytor bloków - polecenie bedit). |
|||||||||||||||
BLOCKREPLACE | Polecenie pozwala na zastępowanie wybranych bloków innymi blokami. Bloki do zastąpienia oraz te, którymi będziemy zastępować możemy wybrać z listy lub wskazać na rysunku. Po zatwierdzeniu operacji program CAD pyta nas czy usunąć definicje zastąpionych bloków, czy pozostawić:
Możemy je usunąć lub pozostawić (w przypadku jeśli chcielibyśmy ich użyć ponownie w tym rysunku).
Całą operacje pokazliśmy na filmie poniżej. |
|||||||||||||||
BLOCKTESTWINDOW | Zmienna określa czy aktualnie "jesteśmy" w oknie testowym edytora bloków (zobacz polecenie BEDIT). Wartość zmiennej:
|
|||||||||||||||
Blok | ![]() Bloki w ZWCAD wykorzystujemy do połączenia wielu różnych obiektów w jeden element. Blok posiada unikalną nazwę i możemy go powielać w rysunku, nadając mu różną skalę i kąt obrotu. Bloki możemy kopiować pomiędzy rysunkami oraz zapisywać na dysku. |
|||||||||||||||
Bloki dynamiczne | Bloki dynamiczne to obiekty, które mogą zawierać:
Bardzo popularne jest definiowanie w bloku dynamicznym różnych odmian jednego elementu. Przykładem może być śruba, gdzie możemy ustawić zarówno rodzaj gwintu jak i jej długość.
|